نمایندگان مجلس طرحی را با قید یک فوریت برای دریافت غرامت و خسارت از آمریکا تهیه و تدوین کردند.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۳۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش بسیج، نمایندگان مجلس طرحی را با قید یک فوریت و با عنوان دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا تهیه کردند که متن کامل این طرح بدین شرح است:

ماده واحده- دولت موظف است به منظور استیفای حقوق ملت ایران اقدامات حقوقی لازم را در رابطه با اخذ غرامت‌ها و خسارت‌ها از دولت آمریکا متناسب با مشارکت در موارد ذیل به عمل آورد.

1-پرداخت غرامت بابت خسارت‌های جانی و مالی که از کودتای 28 مرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی به علت روی کار آمدن دولت دست نشانده آمریکا به ملت ایران تحمیل شده است.

2- پرداخت غرامت بابت بیش از 223000 نفر شهید دوران دفاع مقدس و قریب ششصد هزار نفر جانباز و آزاده که به علت همکاری اطلاعاتی، سیاسی و نظامی آمریکا با حمله صدام به ایران به شهادت رسیده و یا صدمه دیده‌اند.

3-پرداخت غرامت و خسارت 1000 میلیارد دلاری جنگ صدام که با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت.

4-پرداخت غرامت بابت 17000 شهید ترور که با همدستی آمریکا به شهادت رسیدند و هم‌اکنون در آمریکا و عراق تحت حمایت مستقیم دولت و کنگره آمریکا هستند.

5-پرداخت غرامت بابت اموال و دارایی‌هایی که بر خلاف عرف و قواعد بین‌المللی بلوکه شده ایران در آمریکا و نیز پرداخت خسارت و عدم النفع مربوط به آن‌ها.

6-پرداخت خسارت بابت به شهادت رساندن صدها تن از حجاج سال 1366 و فاجعه منا در سال جاری به علت حمایت و پشتیبانی آمریکا از دولت سعودی.

7-پرداخت خسارت و عدم النفع کلیه اموال فرهنگی، هنری و باستانی ایران که در موزه‌ها و موسسات آمریکایی نگهداری می‌شود.

8-پرداخت خسارت و غرامت بابت تحریم کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بر خلاف قواعد بین‌المللی.

9-پرداخت خسارت بابت تحریم خرید و فروش قطعات و هواپیمای مسافربری علیه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف عرف و قواعد بین‌المللی.

10- پرداخت غرامت بابت کلیه ایرانیان مورد ربایش، ترور و انفجار در خارج از کشور که با حمایت آمریکا از جمله در کشورهای افغانستان، یمن، لبنان، سوریه و عراق و ... انجام شده است.

11-پرداخت غرامت بابت کودتای نوژه که با حمایت و همکاری مستقیم آمریکا صورت گرفت.

این خبر حاکی است ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تدوین این طرح خبر داده و گفته بود:‌ این طرح تاکنون به امضای 166 نفر از نمایندگان رسیده و امضاهای آن همچنان در حال افزایش است.

ارسال نظرات