قائم مقام اسبق وزیر خارجه مصر

توطئه‌های جدید آمریکا برای تضعیف اقتصاد ایران

قائم مقام اسبق وزارت خارجه مصر تحرکات کنگره و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌های ایران را توطئه جدید واشنگتن برای تضعیف اقتصاد ایران برشمرد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۰۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش بسیج، «عادل الصفتی» قائم مقام اسبق وزارت خارجه مصر و گزارشگر کمیته روابط بین‌المللی شورای امور خارجه این کشور اظهار داشت: روسیه اخیرا اعلام کرد که آمریکا با استقرار سامانه دفاع موشکی در رومانی برای مقابله با حملات موشکی احتمالی ایران، با عصای خیانت بازی می‌کند.

وی افزود: آمریکا به دنبال ترسیم چهره بدی از ایران در نزد اروپایی‌هاست تا ایران در چشم جهانیان آنگونه که آمریکا می‌خواهد نمود داشته باشد.

الصفتی گفت: این اقدام عجیبی از سوی آمریکا که همیشه سلاح تحریم را علیه ایران استفاده می‌کند، نیست، به گونه‌ای که اعضای مجلس سنای آمریکا بسیاری از لوایح را در راستای اعمال فشار بر اقتصاد ایران تصویب می‌کند.

وی افزود: همانگونه که پنجشنبه گذشته سنای آمریکا به اصلاحیه‌ای غیرالزام‌آور در بودجه آن کشور رای داد، که بر اساس آن چنانچه ایران هر یک از موارد توافق احتمالی بر سر برنامه اتمی خود را زیر پا بگذارد، با تحریم‌هایی جدید رو به رو می‌شود.

بنا به گزارش، سناتور «مارک کرک» از حزب جمهوریخواه این اصلاحیه را مطرح کرده بود که با رای 100 به 0 نمایندگان روبه‌رو و تصویب شد. 

سناتور کرک در صفحه توئیتر خود رای 100 به 0 نمایندگان را «صدایی رسا و متحد» از سوی آنها «علیه ایران» توصیف کرده است.

این اصلاحیه به بودجه، مبلغی را در نظر می‌گیرد، که اگر تهران از هر یک از موارد توافق موقتی جاری یا توافق جامع احتمالی در آینده تخطی کند، خرج اعمال تحریم‌های جدید خواهد شد.

مارک کرک از جمله کسانی‌ است که به مذاکرات بین‌المللی در مورد برنامه اتمی تهران بدبین است. 

در هین رابطه وی طرحی را همراه سناتور رابرت منندز تهیه کرده، که در صورت شکست مذاکرات اتمی ایران، تحریم‌ها علیه تهران تشدید شوند. طرحی که به دنبال تهدید باراک اوباما به وتوی تحریم‌های ایران در جریان مذاکرات اتمی، به مدت دو ماه به تاخیر افتاد.

ارسال نظرات