خبرهای داغ:
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد:

همکاری ۴۵ هزار نفر در قالب نگهبان محله با پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کشور ۴۵ هزار نفر در قالب نگهبان محله با پلیس ناجا همکاری می‌کنند، گفت: در ۹ماهه امسال وقوع سرقت در کشور ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۲۷۲۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار محمد شرفی امروز (7 دی) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به تغییر قوانین و مقررات و جا به جایی ساختارهای اجتماعی هر ساله همایش روسای کلانتری و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی با هدف به روز نگه داشتن کارکنان، رفع نواقص کاری و افزایش توان مهارتی و عملیاتی آنان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه توسعه یگان‌های حفاظت از تاسیسات و اماکن سازمان‌های دولتی یکی از اهداف و راهبردهای ناجا است، افزود: در راستای مردمی کردن امنیت یکی از موضوعات محوری در این زمینه بحث توسعه موسسات مراقبتی و حفاظتی (نگهبان محله) است که توسعه و افزایش آن مانع وقوع جرم و پیشگیری از آن می‌شود.

 

همکاری 45 هزار نفر در قالب نگهبان محله با پلیس ناجا

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کشور 45 هزار نفر در قالب نگهبان محله با پلیس ناجا همکاری می‌کنند، گفت: این جلوه مردمی و بیرونی حوزه پیشگیری است و اگر بتوانیم در یک سال آینده این آمار را به 100 هزار نفر افزایش دهیم کمک خوبی برای پیشگیری از وقوع جرائم خواهد شد.

 سردار شرفی یکی دیگر از برنامه‌ها ناجا را تسهیل در ارائه خدمات انتظامی دانست و تصریح کرد: زنجیره عدالت کیفری زمانی تکمیل می‌شود که صدور تمام احکام قضایی منجر به اجرا شود.

 وی با اشاره به الکترونیکی شدن ارسال پرونده‌ها از کلانتری‌ها به مراجع قضایی، ادامه داد: تلاش می‌شود این مهم در برنامه ششم در سطح تمام کلانتری های توسعه و گسترش یابد تا موجب کاهش و صرفه جویی در منابع و تسهیل در ارائه خدمات انتظامی به مردم شود.

 

بازجویی از متهمان به شیوه ویدئو کنفرانس در دستور کار قرار دارد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سالانه چندین میلیون نفر ساعت نیرو برای بدرقه متهم و ارسال پرونده به محاکم قضایی به کارگیری می‌شوند، افزود: با اتصال به سامانه عدالت قضایی می توانیم تمام مأموریت خود را در این بستر انجام دهیم تا دیگر متهم به صورت فیزیکی اعزام نشود و بازجویی از متهمان به شیوه ویدئو کنفرانس باشد.

 سردار شرفی عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح، امکان بکارگیری نیروهای بدرقه متهم در کلانتری و پاسگاه‌ها در امور پیشگیری از وقوع جرم مانند گشت زنی فراهم می‌شود.

 وی تجمیع بانک‌های اطلاعاتی هویت افراد را از دیگر برنامه‌های پلیس برای افزایش توانمندی و اشراف اطلاعاتی افسران گشت دانست و گفت: بستر این کار فراهم شده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد وبا انجام این مهم از دستگیری افراد با هویت جعلی پیشگیری می‌شود.

 سردار شرفی بر افزایش مهارتهای رفتاری نیروهای پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در سامانه 197 بیشترین گله مندی مردم در حوزه رفتاری است که در این راستا برای همکاران دوره‌های آموزشی مهارت رفتاری برگزار می‌شود تا رضایت مردم جلب شود.

 

کاهش 5 درصدی سرقت در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ساماندهی و بکارگیری ۲۰ هزار نیرو به عنوان پلیس افتخاری خبر داد و بیان کرد: در ۹ ماهه امسال وقوع سرقت در کشور  ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 وی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی سرقت به عنف 24 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، گفت: در مجموع کل جرائم کشور یک درصد کاهش داشته است.

 منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها