خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری صاحب الزمان(عج):

همایش معتمدین، سران و نخبگان عشایر در تاریخ 9 دی‌‌ماه برگزار می‌شود

یزدان پناه زندگی عشایری را خود مصداق کامل اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این نوع زندگی عشایر با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را دارند.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۶۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
اشکبوس یزدان‌پناه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری صاحب الزمان(عج) شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه شعایر به عنوان پوشش امنیتی و پدافند غیرعامل کشور هستتند و در 60 درصد از خاک کشورمان حضوردارند، گفت: از نظر جغرافیایی مناطق تحت پوشش این حوزه مقاومت بسیج طایفه کشکولی کوچک است که در ایام قشلاق در شهرستان‌های فیروزآباد و قیروکارزین و در ییلاق در شهرستان‌های سپیدان، یاسوج و شیراز مستقر می‌شوند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه جهاد فرهنگی و اقتصادی محور اصلی حرکت انقلاب قرار گرفته است و جنگ نرم صورت اصلی مبارزه دشمن با انقلاب عظیم اسلامی ما شده است، از این رو بسیج عشایر یکسری برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی برای پیشبرد اهداف بسیج در حوزه‌های مقاومتی خود اجرا می‌کند.

یزدان‌پناه، زندگی عشایری را خود مصداق کامل اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این نوع زندگی عشایر با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را دارند لذا بسیج عشایر نیز برنامه‌هایی را برای بهترین شدن شرایط زندگی و کاستن اندکی از مشکلات آنان را اجرا می‌کند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری صاحب الزمان(عج) شهرستان فیروزآباد ادامه داد: همچنین در زمینه محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه و آبادانی روستاهای دورافتاده طرح‌های اردوهای جهادی در نظر گرفته شده است و فعالیت‌هایی از قبیل ساخت مسجد، آب‌انبار، خانه بهداشت و غیره برای عشایران این حوزه در حال اجراست.

وی، دومین کمک بسیج عشایر به این قشر را اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات آن و اشتغال‌زایی برشمرد که در آن طرح‌هایی همچون پرورش زنبور عسل، تولید قارچ، دامداری سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی و غیره دنبال می‌شود.

ایجاد تعاون‌های عشایری جهت فروش محصولات عشایری و همچنین ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه پایگاه‌های مقاومت بسیج از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد و گفت: با وجود خدماتی که در زمینه عشایری انجام شده است اما همچنان عشایر با مشکلاتی نظیر بیمه، بهداشت، کمبود آب آشامیدنی و آب شرب برای دام‌ها و عدم زیرساخت‌های لازم برای ایل راه‌ها، کمبود مکان‌های موردنیاز جهت تأمین امنیت عشایر و عدم وجود تعاون‌های لازم برای فروش محصولات و دام عشایر مواجه هستند و با این اوصاف می‌طلبد که مسئولان نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته باشند.

یزدان‌پناه در ادامه با بیان اینکه در زمینه فرهنگی برای ترویج فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی یکسری برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و توسط حوزه‌های مقاومت در میان عشایر انجام و بعضا در حال انجام است، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا حوزه و پایگاه‌های مقاومت، حلقه‌های شجره طیبه صالحین در سطح عشایر، نشست‌های روشنگری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و غیره از جمله این برنامه‌هاست.

همایش معتمدین، سران و نخبگان عشایر در تاریخ 9 دی‌‌ماه برگزار می‌شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری صاحب الزمان(عج) شهرستان فیروزآباد همچنین از برگزاری همایش معتمدین، سران و نخبگان عشایر در تاریخ 9 دی‌‌ماه جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش در ساعت 14 در سالن اجتماعات آموزش و پرورش فیروزآباد برگزار خواهد شد.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت مادی و معنوی معتمدان و نخبگان عشایر طایفه کشکولی کوچک در راستای تحقق اهداف بسیج، زمینه‌سازی و ایجاد وحدت و صمیمیت بیش از پیش در بین عشایر طایفه کشکولی کوچک با توجه به سیاست تفرقه انگیزانه دشمنان و تحکیم و توسعه انسجام قدرت و وحدت ملی، ایجاد تعامل بین فرماندهان پایگاه‌های مقاومت عشایری حوزه صاحب‌الزمان(عج) با سران و معتمدان طایفه کشکولی کوچک در جهت تقویت و گسترش رده‌های بسیج عشایر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

یزدان‌پناه، استفاده کارآمد و بهینه از قابلیت‌های موجود میان تیره‌های طایفه کشکولی کوچک در راستای فرهنگ‌سازی تفکر بسیجی، ایجاد تعاملی سازنده بین معتمدان و سران این طایفه و سران شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری صاحب الزمان(عج) شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: در این همایش یک نفر از معتمدان به نمایندگی از سران و نخبگان طایفه کشکولی کوچک مشکلات عشایر را که قبلاً در کارگروهی تنظیم شده است بیان می‌کند و رونوشتی از آن تقدیم مسئولان شهرستان‌ می‌شود تا در جهت رفع آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 9 دی را روز بیداری ملت ایران و شکست خوردن دشمنان انقلاب اسلامی باید دانست، گفت: در روز 9 دی ماه مردم به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یک آری دیگر گفتند و همگام با دیگر اقشار جامعه همچون زمان جنگ تحمیلی و قبل از آن در دوران رژیم ستمشاهی در روز 9 دی ثابت کردند که پشتیبانی ولایت فقیه بوده و هستند و جمله زیبای امام(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد را به خوبی تفسیر و معنی کردند.

یزدان‌پناه در پایان، خدمت به جامعه عشایری را برای مجموعه سپاه عشایر مایه افتخارات و مباهات دانست و گفت: عشایر جزو اولین گروه‌های مردمی بودند که به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و تقدیم 1200 شهید از جامعه عشایری و 92 شهید از یک دبیرستان عشایری خود شاهدی بر این مدعاست است و در حال حاضر عشایر دوستدار ولایت فقیه هستند لذا خدمت برای جامعه‌ای که بدون هیچ چشم‌داشتی و با کمتری امکانات رفاهی همیشه در خط مقدم مناسبت‌های مذهبی و ملی بوده و هستند، افتخار حساب می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار