دبیر کل قرارگاه جنگ نرم مرصاد در گفت‌گو با بسیج؛
دبیر کل قرارگاه جنگ نرم مرصاد گفت: ما از 9 دی عبرت نمی‌گیریم بلکه از فتنه عبرت گرفته و از حماسه 9 دی درس بصیرت، شجاعت و ولایتمداری می‌گیریم.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۴۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

 




به گزارش "خبرگزاری بسیج"،در آستانه سالروز حماسه ۹ دی ماه که نماد بصیرت و وفاداری مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی با انقلاب و رهبری بود، بر آن شدیم تا گفت و گو کوتاهی با حسین قاسمی رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی پیشرفت و اقتدار اسلامی و دبیر کل قرارگاه جنگ نرم مرصاد داشته باشیم و وی در فضایی صمیمانه به سوالات ما پاسخ دادند؛

 

لطفا حماسه 9 دی را در یک جمله بیان کنید ؟

جوشش وخروش همراه با بصیرت و بیداری بی بدیل مردمی در مقابل قتنه

9دی چه دستاوردهای برای نظام داشت ؟

تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان و کور کردن چشم فتنه

عامل اصلی شکل گیری این حماسه بزرگ چه بود ؟

درک و بصیرت بالای مردم و مهمتر از آن لبیک مردم به ندای این عمار ولی امر مسلمین جهان که سبب جوشش خون مردم در مقابل فتنه انگیزی دشمنان داخلی و خارجی شد.

بازنده‌های فتنه و جنبش سبز چه کسانی بودند ؟

با وجود برنامه ریزی گسترده دشمن بازنده اصلی فتنه ، استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها بودندکه خود را در قالب جنبش سبز در مقابل نظام وملت قرار دادند .

-آیا می توان این جنبش همه جانبه را به عنوان وفاداری مردم به مقام معظم رهبری دانست؟چرا؟

بله این جنبش همه جانبه گوشه ای از وفاداری عمیق مردم نسبت به مقام معظم رهبری می باشد چرا که کاملا در راستای لبیک به منویات رهبری و در جهت کسب بصیرت مردم بوده است.

از انتخابات تا روز ۹ دی چند ماهی گذشت ،آیا این مدت زمان طولانی که معاندان نظام دست به هر اقدامی جهت بر اندازی نظام زدند فایده ای هم داشت؟ به عبارتی نمی شد که حضرت آقا همان ماه اول به مردم اشاره می فرمودند و مردم وارد صحنه می شدند؟

بزرگ مردی که تمام سختی ها و حتی سردی وگرمی های پیش و بعد از انقلاب را درک کرده باشد  از تجارب بالایی برخوردار است و بهترین زمانها را برای تصمیم های کارساز انتخاب میکند؛ به نظر من زمان تلف شده برای هشدار باش و درک بهتر مردم از فضای فتنه و به تعبیری شناخت بهتر نسبت به دشمنی ایادی داخلی استکبار بود که مردم پس از شناخت عرصه وارد میدان محکوم نمودن فتنه شدند.

چه شد که بدخواهان انقلاب با توجه به شکیبایی رهبری دست از ادامه فتنه برنداشتند؟

بدخواهانی که از طرف استکبار پول، برنامه اجرایی و جدول زمان بندی در جهت براندازی نظام میگیرند قطعا با در نظر گیری هدف دست بردار نقشه ی خود نیستند و اینجاست که معاند همچنان معاند می ماند

به نظر شما این اتفاق چه تاثیری از لحاظ بین المللی بر وجهه نظام داشت؟

هرچند پیروزی بزرگ و حضور گسترده در صحنه انتخابات به کام مردم تلخ شد و اکثر کشورهای معلوم الحال در جهت براندازی نظام اسلامی دست به دست هم دادند ولی اتحاد و همدلی مردم باری دیگر همچون دفاع هشت ساله ولایت مداری این دیار را به رخ جهانیان کشید.

سران فتنه با توجه به اینکه از یاران امام و انقلاب بودند چه عاملی باعث شد به یک باره در صدد بر اندازی انقلاب برآیند؟

سران فتنه مثل خاتمی،کروبی و موسوی و دیگر ایادی آنان در گذشته نیز مشکلاتی داشته اند که همان مشکلات باعث شد دنیا طلبی و قدرت طلبی آنها با حمایت های افرادی همچون هاشمی به اوج برسد و مطمئنا ادامه این صفات به پیروی از شیطان می انجامد که انجامید.

اگر میر حسین موسوی در انتخابات پیروز می شد به نظر شما بدین شکل شاهد اختشاش و خرابکاری بودیم ؟

میر حسین موسوی و همراهانش برنده انتخابات نشدند و اینچنین برای براندازی نظام تلاش نمودند و اگر پیروز انتخابات بود یا شاهد براندازی نظام بودیم یا همچون بنی صدر باید با پوشش زنانه از کشور فرار می کرد؛ هر چند مدیریت رهبر معظم انقلاب ، حرمت خون شهدا و عنایات آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه خود نگهدار این نظام اسلامی بوده و هست، پیشنهاد میکنم در این باره اعترافات ابطحی رئیس دفتر خاتمی را مطالعه کنید .

 نقش بسیج در حماسه ۹ دی چه بود؟

بسیج با بصیرت و بیداری دینی و حضور همیشگی در صحنه، کلیه توطئه های نظامی و سیاسی و تشنج آفرینی ها را با مظلومیت خود خنثی نموده و با حرکات مردمی و مظلومانه خود باعث بیداری و بصیرت افزایی بسیاری از فریب خوردگان شد.

 

ما چه عبرتی می توانیم از حماسه پر شور 9 دی بگیریم؟

ما از 9 دی عبرت نمیگیریم بلکه از فتنه عبرت گرفته و از حماسه 9 دی درس بصیرت،شجاعت و ولایتمداری می گیریم.

 

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس چه صحبتی با مردم دارید ؟

مردم خود آگاه و مشرف بر اوضاع داخلی هستند ولی لازم است افرادی برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب شوند که مرتبط با فتنه و فتنه گران وحتی جریان سیاسی موافق با فتنه که حامی آنان بودندو بعضا هستند، نباشند./انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها