قافله ای که با قرار شهدا بیقرار می شود

قافله قاریان قرآن شهرستان کوهدشت در طول سال و در مناسبت های مختلف در منازل خانواده های شهدا و توسط بانوان قاری مؤسسات قرآنی نورالهدی و میعاد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۳۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: به گوشه ی دیوار تکیه داده است. نگاهش را روی قاب عکس کنار طاقچه می برد. تسبیح آبی رنگ، روی دستش دانه دانه می شود. دانه های صلوات با صدای قرآن به هم آمیخته می شود. قاری به میانه های سوره ی «یس» رسیده است.

فانوس های روشن و سربندهای «یا حسین» قافله قاریان قرآن را بدرقه می کند. بانوان قاری به گوشه ی خلوت خود رفته اند. آیه ها تلاوت می شود. صلوات هم یکریز روی دانه های تسبیح مادر می چرخد. مادر به کنار قاب عکس می رود. نگاهش روی قاب عکس تکه تکه می شود. دست روی جوانی اش می کشد:«پسرم است. شهید شده است.»

تلاوت قرآن تمام می شود. مادر شهید «محمد آزادبخت» از شهدای کوهدشت به کنار بانوان قاری می رود. دعای عاقبت بخیری را به بدرقه شان می برد. بغض راه گلوی بانوان قاری را بسته است:«دستمان به دامان شهدا.»

حالا خانه ی شهید «محمد آزادبخت» رنگ و بوي عجيبي دارد. نماي میانی خانه قاب عکس های شهید آذین شده است. عکس با لباس احرام، را قاب كرده‌ و به ديوار دوخته‌اند. قرار است تا ساعاتي ديگر امام جمعه، فرماندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و شهرستان کوهدشت نيز پا در خانه بگذارند.

امام جمعه شهرستان کوهدشت در قافله قاریان قرآن که در خانه ی شهید «محمد آزادبخت» برگزار شد؛ گفت: قرآن از طرف کسی نازل شده است که هم انذار و هم تنذیر دارد.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه خداوند هم عزت دارد و هم رحیم است؛ اظهار کرد: آیات انذار مقدم است.

وی ضمن اشاره به رشادت های رزمندگان در عملیات کربلای 4 بیان داشت: مؤسسات قرآنی نورالهدی و میعاد کوهدشت از مؤسسات خوب قرآنی بوده که با دست خالی به ترویج قرآن و آموزه های قرآنی می پردازند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کوهدشت در ادامه ی این مراسم گفت: قافله قاریان قرآن شهرستان کوهدشت در طول سال و در مناسبت های مختلف در منازل خانواده های شهدا و توسط بانوان قاری مؤسسات قرآنی نورالهدی و میعاد برگزار می شود.

مرتضی نظریان با بیان اینکه در این محفل های قرآنی، یک ختم کامل قرآن توسط بانوان قاری انجام می شود؛ اظهار کرد: قافله قاریان قرآن، یک کار فرهنگی و الهی است و می تواند به عنوان الگو در دیگر شهرستان های لرستان انجام بپذیرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از بانوان قاری کوهدشت و به خصوص خانم صدیقه علی پور؛ بیان داشت: قافله قاریان قرآن در منزل خانواده های شهدا با نام و یاد شهدا برگزار می شود.

شهید حاج محمد آزادبخت، فرمانده حفاظت اطلاعات تیپ 57 حضرت حضرت ابوالفضل(ع) بود که در تاريخ 1/11/65 در عمليات كربلاي 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

حالا بانوان قاری و مادر شهید به حسی مشترک رسیده اند؛ حسی که یاد شهید را با صلوات و قرآن به هم آميخته است.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات
آخرین اخبار