خبرهای داغ:
دکتر رجبی دوانی استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین (ع) با حضور در جمع دانشجویان به ارائه نکاتی پیرامون نفوذ فتنه 88 پرداخت.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۸۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
دکتر رجبی دوانی استاد دانشگاه امام حسین (ع) در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: سخنان مقام معظم رهبری ریشه در سنت ائمه و قرآن کریم دارد. کلماتی همچون عوام و خواص، بصیرت و دیگر واژه هایی از این قبیل از نمونه های این کلید واژه هاست.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به جنگ نرم و زوایای آن گفت: جنگ نرم یعنی فروپاشی از درون تا قدرت مقابله و مقاومت در برابر دشمن را از دست داده یا نظام موجود از درون دچار فروپاشی شود.

وی با اشاره به استخدام رسمی و غیر رسمی عده ای برای نفوذ به درون نظام گفت : نفوذ رسمی آن است که به کسی پول می دهند تا در سیستم نفوذ کنند و غیر رسمی یعنی از نقاط ضعف روحی و اخلاقی عده ای استفاده می کنند تا در زمان لازم از ان استفاد کنند.

استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اقدامات ابوسفیان و اسلام آوردن وی و در نهایت خلافت فرزندان او در حکومت اسلامی بیان کرد: نفوذ ابوسفیان به داخل حکومت چیزی شبیه همین نفوذ امروز است. اعدامی های دیروز که عفو اسلامی شامل آنها شده بود به حکومت رسیدند و در ان نفوذ کردند.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) تاکید کرد: غفلت مردم آن زمان عراق کار را به جایی رساند تا معاویه ادعای حکومت اسلامی را کند و امام حسین (ع) در زمان بعد از امام حسن (ع) با قیام خود سعی در خشکاندن ریشه های این نفوذ بود تا اسلام را که یزید علنا آن را به انحراف می برد، نجات دهد.

رجبی دوانی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی از بی بدیل ترین انقلاب های تاریخ بوده است. انقلاب اسلامی از تجربه ی تاریخی استفاده کرده است.

وی گفت: کشمیری از نمونه های نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی بود که بالاترین سطوح نظام راه یافت و سپس سبب شهادت شهید رجایی و باهنر و دیگر شهدای حزب جمهوری اسلامی شد.

رجبی با اشاره به تلاش بی وقفه امریکا برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امریکا از ابتدای انقلاب با تاسیس شبکه ی رادیوی فارسی زبان در جهت نفوذ فرهنگی قدم برداشت.

وی با اشاره به غلفت یا ساده اندیشی مسئولان در سال های دوران سازندگی گفت: خبرنگار خارجی در مدت کوتاهی پس از جنگ وقتی به داخل ایران می رسد گزارشی را تهیه می کند. در آن گزارش با تعجب از بوتیک ها و مغازه هایی می گوید که محصولات روز آمریکا را در انجا می فروشند.

این استاد دانشگاه افزود: صدا و سیما اکنون با پخش فیلم های روز هالیوود خو بستر نفوذ فرهنگی را ایجاد می کند.

وی با ابراز نگرانی از ورود آمریکا به درون ایران گفت: ما از حضور امریکا در ایران از آن جهت نگرانیم که عده ای حاضرند برای مطامع دنیا به دین خود خیانت کنند.

وی با اشاره به سابقه ی نفوذ در ایران توسط امریکا و دیگر کشورها گفت: کشور ما تنها در جنگ جهانی دوم اشغال نظامی شد و در اکثر موارد از طرق نفوذ در سیستم حکومتی به اهداف خد می رسیدند.

استاد تاریخ اسلام گفت: هنوز پای امریکا به ایران باز نشده است که بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب برای آمریکا غش و ضعف می کنند.

وی گفت : اشتباه مسئلین دولتی این است که دوستی از میان دو کشور رفته است اما مسئله این است که آنها دشمن هستند.

رجبی دوانی با اشاره به تعطیلی سفارت امریکا توسط خود امریکایی ها گفت: این حرکت به قول امام برکاتی داشت و عملی بود که سبب شد تا از نفوذ در درون نظام جلوگیری شد.

وی افزود: آنها حتی اگر دفتر اقتصادی هم در تهران باز کنند یقینا به دنبال نفوذ در اقتصاد خواهند بود.

رجبی دوانی با اشاره به ادعای ظریف در انفجار تاسیسات ایران توسط امریکا در 10 دقیقه تصریح کرد: این نگاه در مسئولین خود زمینه های نفوذ را ایجاد می کند.

وی افزود: مشکلی اساسی ما افرادی هستند که دلبسته امریکایند و می خواهند سیاست آمریکا را در ایران پیاده کنند.

معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) افزود: فتنه ی 88 نتیجه ی 20 سال کار در ایران بود. در سال 88 خیانت به جایی رسیده بود که عده ای دنبال براندازی بودند.

وی پیرامون تحریم ها و شدت گرفتن انها گفت: عده ای میخواهند القا کنند که تحریم ها بر اثر مقاومت هسته ای در دلت قبل بود اما تحریم ها پس از فتنه ی 88 بیشتر شد. یکی از آقا زاده ها در خارج دوره گردی می کرد و برای تحریم بیشتر مشاوره می داد.

نویسنده کتاب تاریخ تحلیلی دوران امامت امیر المومنین علی (ع) با اشاره به شباهت فتنه ی 88 با فتنه جمل گفت: عده ای در دو فتنه وقتی خلافتشان را با وجود امیر المومنین در خطر دیدند به امیر المومنین ضرباتی را وارد کردند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه ی مقام معظم رهبری در جمعه بعد از انتخابات 88 تصریح کرد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در آن نماز جمعه کینه ی مقام معظم رهبری در دل عده ای نشست.

استاد تاریخ اسلام با بیان علل زمینه ساز تفکر اصلاحات برای سواری به نفوذ و فتنه در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: کسانی که در غرب به تحصیل خود ادامه می دهند باید ایمان قوی داشته باشند. وقتی کتب علوم انسانی از غرب گرفته شده و کسانی که برای بورسیه به خارج می روند از متون غربی استفاده می کنند خود به خود اهداف انان را دنبال می کنند.

وی پیرامون حصر سران فتنه و ریشه ی ان در اسلام و انقلاب گفت: اتفاقا در تاریخ پس از جنگ جمل عایشه همسر رسول الله تا اخر عمر در حصر به سر می برد و حضرت حتی اجازه سفر حج را نیز به وی ندادند. حتی عبدالله بن عمیر که سوره منافقون در جواب به وی وحی شد و فزند وی از رسول الله خواست تا وی را به قتل برساند توسط حضرت رسول در حصر بود و در حصر مرد.

دوانی در پایان افزود: احسان طبری و نورالدین کیانی نیز پس از انقلاب در زندان حصر بودند که بعدها توبه کرده و بازگشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها