مدیرکل مدیریت بحران و امور مناطق محروم کمیته امداد امام (ره) با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی توجه عمومی به موضوع فقر و محرومیت، گفت: زدودن چهره فقر از کشور جنگ تمام عیار اقتصادی است.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۴۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش بسیج، احمد دولت‌آبادی با اشاره به اینکه باید توجه عمومی به مناطق محروم کشور بیشتر جلب شوند، اظهار داشت: در تحولات جدید کمیته امداد و نقشه راهی که مقام معظم رهبری در سال جاری برای این نهاد ترسیم کردند و سکان‌داری آن را برعهده آقای فتاح گذاشتند انتظارات جدید از این نهاد مطرح است که در واقع صف آرایی جدیدی در مقابل مشکل فقر در جامعه است.

وی ادامه داد: ما نیاز به یک تعریف به‌روز از فقر و محرومیت در کشور داریم چرا که در حال حاضر براساس مصوبه دولت درسال 88 عمل می شود که نقاط محروم کشور با ضرایب 6، 7 و 8 مشخص شده بودند و بسیاری از نقاط فقیر کشور نیز ضریب محرومیت نداشتند و این حاصل مطالعات قبل از سال 88 است.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد خاطرنشان کرد: از‌ آن‌جا که شش سال از این مصوبه گذشته نیاز است که آن را به روز کنیم و این بازنگری و به روزرسانی یک تکلیف برای کمیته امداد است. اما نقاط محروم هم باید تعریف مجددی شوند چرا که در یک مقطع درباره نقاط محروم به طور مثال در حاشیه مرزها سخن می‌گوییم اما در بسیاری از شهرها نیز نقاطی وجود دارند که واقعاً محرومند.

دولت‌آبادی همچنین گفت: تکالیف ما باید مرور شود چرا که بخشی از جامعه با جلوه‌های خشن فقر درگیرند و نیاز است تمام بخش‌های جامعه بسیج شوند تا از محرومیت کاسته شود.

وی افزود: مردم باید بسیج شوند تا در این عرصه توفیقاتی حاصل شود و مبارزه با فقر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است. ما نیاز به فرهنگ‌سازی برای توجه عمومی به موضوع فقر و محرومیت هستیم و در این مسیر می‌توان از احیای فرهنگ خدمت‌گذاری بهره جست.

ارسال نظرات