اعتدال رویکرد تحقیر آمیز اصلاح طلبی

صادق زیبا کلام با تکرار ترجیع‌بند اصلاح‌طلبان گفت: برخلاف نظر دولتمردان، اعتدال گفتمان نیست و زیرمجموعه اصلاح‌طلبی قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۱۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰






خبرگزاری بسیج مازندران، وی در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد و در پاسخ این سوال که برخی احزاب هستند که با عنوان اعتدال در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مانده‌اند. گاهی به این سمت و گاهی به سمت دیگر گرایش پیدا می‌کنند. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: ببینید یکسری از احزاب اینچنینی به جز یکسری از مفاهیم کلی، مطلب دیگری ندارند که به شما عرضه کنند. اعتدال یک نظریه یا فلسفه سیاسی نیست. اگر چه بعد از پیروزی روحانی، کسانی مثل آقای نوبخت و... سعی کردند اعتدال و میانه‌روی را به عنوان یک تفکر سیاسی یا چارچوب فکری مطرح کنند ولی واقعیت این است که اعتدال یک روش است نه اندیشه و فلسفه سیاسی. در حالی که دموکراسی‌خواهی جریان اصلاح‌طلب یک فلسفه سیاسی است که غایت آن حاکمیت قانون است. جریانات سیاسی که فلسفه سیاسی از خودشان ندارند و صرفا می‌خواهند مقداری پراگماتیزم و عملگرا باشند خیلی نمی‌توانند به موفقیت برسند، اعتدال و میانه‌روی به صورت صرف بیشتر نصیحت است تا جهت‌دهی سیاسی.

این اظهارات توأم با بلوف درباره اصلاح‌طلبی در حالی است که به‌تازگی محمدرضا تاجیک مشاور خاتمی در دولت اصلاحات طی چندین مصاحبه تصریح کرده اصلاح‌طلبی فاقد تعریف و چارچوب می‌باشد و 72 فرقه محسوب می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها