به مناسبت هفته وحدت ؛

محفل " شب شعر نبوی " در شهرستان اردکان برگزار شد + تصاویر

به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) محفل " شب شعر نبوی " در شهرستان اردکان برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۱۲۴۱۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ در این محفل ادبی ، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه یاد و خاطره آیت الله بهجتی (شفق) را گرامی داشت .

وی گفت : حوزه علمیه نیاز شدیدی به ادبیات شعر و نثر دارد .

امام جمعه اردکان با بیان کلامی از مقام معظم رهبری که فرمودند : " گاهی یک بیت شعر کار یک جلد کتاب را می کند " بر نقش ادبیات در ترویج معارف اسلام تأکید کرد .

وی از شعرا خواست تا با احساس مسئولیت این هنر و ذوق را به نسل آینده منتقل کنند تا استعدادهای جوانان در این راه شکوفا گردد .

در ابتدای مراسم ، حجت الاسلام والمسلمین ذکریا اخلاقی یکی از شاعران برجسته استان یزد در زمینه سرودن شعر نکاتی را بیان کرد .

وی گفت : شعر نبوی ، هم باید معرفت افزا و هم محبت افزا باشد و آغاز پیدایش شعر فارسی با شعر نبوی همراه بوده است .

در ادامه ، چند تن از شعرا و طلاب حوزه علمیه شهرستان اردکان سروده های خود را در وصف پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) قرائت کردند .

تجلیل از دو نفر از شاعران پیشکسوت شهرستان اردکان از دیگر برنامه های این مراسم بود .

لازم به ذکر است که محفل ادبی " شب شعر نبوی " به همت کانون بسیج هنرمندان اردکان و با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام صادق (ع) اردکان برگزار شد.
ارسال نظرات