رتبه برتر دانش آموز مازندرانی در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی

دانش‌آموز چالوسی رتبه دوم جهانی در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) کشور هندوستان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۸۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دانش‌آموز چالوسی رتبه دوم جهانی در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) کشور هندوستان را از آن خود کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس  در حاشیه مراسم تجلیل از آرشام حقیقت‌راد دانش‌آموز پایه هشتم از آموزشگاه نمونه دولتی شهید رجایی چالوس که با حضور فرماندار چالوس، امام جمعه، مدیر مدرسه و معاونان اداره آموزش و پرورش چالوس در منزل وی برگزار شد، گفت: این دانش‌آموز توانست عنوان دوم جهان را به‌عنوان نماینده مازندران در این مسابقات به‌دست آورد.

سلیمان عبداللهی با بیان اینکه مسابقه جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) به بالا بردن قدرت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند، افزود: این موفقیت چشم‌گیر نتیجه زحمات معلمان و اولیای دل‌سوز و از همه مهم‌تر پشت‌کار این دانش‌آموز سخت‌کوش است.

وی با تأکید بر اینکه باید دانش‌آموزان از این موفقیت به‌عنوان یک‌فرصت جهت رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و طی کردن پله‌های ترقی و پیشرفت استفاده کنند، خاطر‌نشان کرد: ضرورت دارد تا دانش‌آموزان علاوه بر کسب تخصص و علوم مختلف در جهت تهذیب نفس به‌منظور خدمت به این آب و خاک هم قدم بردارند و با احساس مسئولیت و تعهد برای خود و جامعه فردی مفید و اثرگذار باشند.

امام جمعه شهرستان چالوس نیز با ابراز خرسندی از این موفقیت اظهار کرد: استعداد و ظرفیت در تمام افراد جامعه نهادینه شده است اما شکوفایی این استعدادها امری است که به تلاش عمومی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری شکوفایی استعداد ذاتی دانش‌آموزان را مهم خواند و افزود: خانواده نخستین رکن شناسایی و بارور کردن استعداد فرزندان است که می‌تواند آن را به‌درستی به سرمنزل مقصود رهنمون کند و یا با بی‌توجهی به سوی تنزل و افول به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه امروزه نخبگان ایرانی در تمام دنیا حرفی برای گفتن دارند، ادامه داد: برای پرورش این استعدادها باید خانواده، آموزش و پرورش، مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه دست به‌دست هم داده و با کمک یکدیگر سعی در رشد و نمو آن داشته باشند.

فرماندار چالوس نیز بهره‌مندی درست از ظرفیت‌ها را پشتوانه‌ای برای آینده این شهرستان و کشور خواند و اظهار کرد: این دیدار تنها برای تجلیل از تلاش این دانش‌آموز نیست بلکه به‌نوعی تقدیر از خانواده وی است که عوامل توفیق و شرایط را برای فرزندشان فراهم ساختند و در این عرصه همت، برنامه‌ریزی، تلاش و دغدغه‌شان کمتر از فرزندشان نبود.

محمد‌ناصر زندی با بیان اینکه همه افراد جامعه یکسان نیستند و هر کسی به‌توانایی فردی خود واقف است، تصریح کرد: نخبگان به واسطه توانمندی ذاتی خود مسئولانه‌تر در مسیر علمی جامعه گام بر می‌دارند و اگر مسئولان به این سرمایه‌های علمی توجه کنند در چشم‌انداز 1404 حس می‌کنیم ایران در منطقه به کشور نخست علمی تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه نخبگان آبروی کشور هستند، گفت: تمام پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تلاش نخبگان در گذشته بوده و اگر امروز این دانش‌آموزان نخبه در پیمودن مسیر دچار انحراف نشوند همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود.

مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) با حضور 10 هزار و 500 دانش‌آموز از 64 کشور جهان، در دهلی‌نو کشور هندوستان برگزار شد.

در این مراسم از سوی مسئولان شهرستان چالوس از این دانش‌آموز برتر در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها