خبرگزاری بسیج: به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی دو باب پایگاه امداد روستایی در اهر راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۴۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این پایگاه ها گفت: بافت کاهگلی و فرسوده مناطق روستایی درصد آسیب پذیری از حوادث را بالا برده است .

عزیز نوری افزود: جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی بهینه در زمان وقوع حوادث اقدام به تشکیل تیم های امداد روستایی و محله محور کرده است که در همین راستا تشکیل تیم ها را از روستای دور دست و صعب العبور آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم امکانات و آموزش های لازم را به این تیم ها انتقال دهیم و تیم های بومی تا رسیدن تیم های امدادی از مرکز استان و شهرستان ها وارد عمل شوند نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

فرماندار اهر نیز در آیین راه اندازی این پایگاه ها گفت: پایگاه های روستایی هلال احمر مامن و قوت قلبی برای مردم روستا در زمان وقوع حوادث بوده و کارآیی خود را در زمان حوادث نشان خواهند داد .

سید محمد عابدی از دهیاران خواست تا نسبت به ارائه آموزشهای امدادی به اهالی روستاها با بهره گیری از مربیان هلال احمر اقدام کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اهر هم در این آیین گفت: این تیم ها از پنج نفر نیروی آموزش دیده با مسئولیت دهیار تشکیل و دهیارها به عنوان مدیر بحران و رابط جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث شناخته می شود.

فیض اله محمدیان افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان اقدام به ارائه آموزش های لازم در 10 روستای دیگر جهت راه اندازی پایگاه های روستایی کرده است که در دهه فجر به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد.

وی به وظایف این تیم ها در زمان وقوع حوادث اشاره و بیان کرد: این تیم ها در زمان وقوع حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی از مرکز اقدام به جستجو و نجات مصدومان نموده و با جمعیت هلال احمر در ارتباط بوده و دارای تجهیزات کانکس تهیه شده توسط فرمانداری، دو دستگاه چادر، یک عدد کیف کمک های اولیه، لباس امدادی، بیل و کلنگ، کپسول آتش خاموش کن و دست کش کار می باشند.

در حاشیه افتتاح پایگاه روستایی در سراجه لو، اهالی این روستا با حضور در محل افتتاح پایگاه امداد روستایی از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله سال 91 در این روستا و همچنین کمک به تعمیر و تکمیل مسجد سراجه لو قدردانی کردند.

ارسال نظرات