خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان:

بصیرت مرز بین عوام و خواص است

فرمانده سپاه بوکان گفت: 9 دی روز حضور گسترده مردم ایران در دفاع از کیان ولایت و خروشی در جهت پاسداشت امامت ائمه هدا علیهم‌السلام بود.
کد خبر: ۸۶۱۲۲۴۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
فرمانده سپاه بوکان طی مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی گفت: روز نهم دی روز حضور گسترده مردم ایران در دفاع از کیان ولایت و خروشی در جهت پاسداشت امامت ائمه هدا علیهم‌السلام بود؛ چرا که مردم جسارتِ خائنین را به عاشورا و امام حسین دیده و مظلومیت ولی امر خود را ماه‌ها شاهد بودند.

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری با بیان اینکه این حرکت عظیم یک روزه ، یک ماهه و یک ساله شکل نگرفت بلکه زیر بنیادهای نهم دی ماه در خون و جان مردم ایران وجود داشت افزود:

مردم ایران اعتقاد دارند، حبل الله رشته­‌ای است که بشر را به خدا می­‌رساند و این رشته که از آسمان به سوی زمین کشیده و آویخته است قرآن، رسالت­ و ولایت است، و می­‌توان گفت همه این‌ها مصادیق حبل الله است و تنها فرد یا جامعه­‌های از حیات معنوی بهره­‌مند و در مقاطع مختلف نجات یافته‌اند که پیوند والایی با ادامه اطهار و اولیای خدا داشته باشند و از معرفت ایشان متنعم و از محبت آنان بهره‌مند گردند تا علاوه بر آن که سخنان آن‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی به کار گیرند، سیرت آن بزرگواران سازنده سنت حسنه در آن‌ها گردد.

وی تصریح کرد: در نظام ولایی ، ولایت پذیری مترادف با نفی سلطه زورگویان و تجاوزگران است و هیچ قدرت و قدرتمندی، فوق قدر­ت و حاکمیت خداوند نیست و در زمان غیبت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل،با تقوا، آگاه به زمان، مدیر و مدبر است، همان کسی که ولایتمداری را با بهره بردن از ولایت اولیا و انبیای الهی آموخته است و راهش راه قرآن است، و کلیه اصول و روش­های تربیتی­‌اش برگرفته از معارف ارزشمند اسلام و سیره و روش پیشوایان معصوم است. سیره‌­ای که منجر به بصیرت و بیداری انسان‌ها و تجدید بیعت آنان با ولی فقیه می­‌گردد.

فرمانده سپاه بوکان با عنوان اینکه بایستی بر این مردم با چنین باورهایی، آفرین گفت اظهار کرد: این اعتقاد مردم ایران به آن‌ها چنین بصیرتی را می‌دهد که به امر ولی فقیه انقلاب می‌نمایند و هشت سال در دفاع مقدس جان فشانی می‌کنند و به امر او بزرگ‌ترین حماسه‌ها را می‌آفرینند و در روز نهم دی چنان حرکتی را از خود نشان می‌دهند.

فرمانده سپاه بوکان در ادامه با تشریح مفهوم فتنه گفت:شرايط فتنه ، شرايطي است که حق و باطل معلوم نباشد و دو گروه يا دو فرد يا دو جريان فکري و سياسي در مقابل هم قرار گيرند و معلوم نباشد که حق با کيست؟

سرهنگ مظاهری با بیان اینکه طرفداري از حق ،يک تکليف ديني است. افزود: توصيه ي حضرت علی (ع) در چنين مواردي اين است که انسان به گونه اي رفتار کند که نه از قدرت جسمي او و نه از موقعيت اجتماعي اش به سود باطل بهره برداري نشود که تعبير و تشبيه حضرت چنين است: «کن في الفتنه کابن اللبون، لا ظهر فيرکب و لا ضرع فيحلب؛در فتنه، همچون بچه شتر باش که نه پشت محکمي دارد که بر آن سوار شوند و نه پستان پر شيري دارد که او را بدوشند.

وی هجمه شبـيخون فرهنگى و اهانت بـه مقدسات دينــى من جمله مــعرفى چهره اى غيرواقعى از انقلاب و حـضرت امام (رحمة الله علیه) بـه نسـل آينده را بـه همين جا ختم ندانسته و افزود:

پس از تلاش استكبـار بـراى كاستن عظمت حضرت امام (ره) در افكار عمومى بـار ديگر عناصر پـشت پـرده و بـا سوء استـفاده از افراد آشكارى بـه تكوين هجمه همه جانبه به مقدسات پرداخته و بـا حركت خزنده ارزش ستـيزى و تـقدس زدايى و تـمسخر اصول اسلام ناب محمدى ( ص) را در دستور كار قرار داده اند .

وی تاکید کرد: وظيفه ما در اين مقطع حساس بسيار سنگين است و بايد ضمن پرهيز از هر گونه تشنج در جامعه , بـا حفظ وحدت و يكپارچگى در مقابـل اين توطئه هاى فرهنگى دشمنان قاطعانه بـايستيم و اجازه ندهيم كه اصول و ارزشهاى اسلامى و مقدسات دينى ما را مورد هجمه قرار دهند و آنها را تضعيف نمايند .

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری اظهار داشت: وظيفه همه ارگانهاى فرهنگى , اطلاعاتى و امنيتـى است كه دستهاى پشت پرده و بـاندها و گروههاى اصلى را شناسايى و بـه مراجـع ذيربـط ارجـاع دهند و وظيفه بسیجیان و پـاسداران دستاوردهاى انقلاب اسلامى كه در همه جا حضور دارند اين است كه با هوشيارى كامل و طبق قانون و بدون ايجاد هر گونه تشنج در جامعه عوامل مفسده انگيز را بـه صورت قاطع كشف ،شناسايى و بـه مقامات صالحه معرفى نمايد .

وی در ادامه به چگونگی شکل گیری نفوذ جریانی پرداخت و گفت: به کارگیری این تاکتیک بخاطر ناكامي در اعمال روش‌هاي سخت و نيمه‌سخت در براندازي، در دستور كار استکبار قرار گرفته است ،در واقع اين نوع نفوذ تمام عيار كه در شرايط تعامل و ارتقاء سطح تماس و رابطه سياسي اتفاق مي‌افتد با گشوده شدن باب روابط و افزايش مناسبات، ارتباط مستقيم داشته و امكان استفاده راحت‌تر از عناصر نفوذي را براي وساطت، زمينه‌سازي و بسترسازي نفوذ و همراه‌سازي عناصر تأثير‌گذار مثل مسئولين و نخبگان و پس از ارتقاء روابط با بكارگيري ديپلماسي عمومي بر عموم مردم فراهم مي‌سازد.

سرهنگ مظاهری اظهار داشت: ملت ایران در 9 دی به میدان آمدند و جواب خیانت و خباثت را داده و دشمن را شکست دادند و فتنه‌گران داخلی که با آنان هم‌پیمان شده بودند به آنها گفتند این ملت را باید خسته کنید، کار سیاسی خالی جواب نمی‌دهد باید تحریم اقتصادی کنید تا ملت ایران خسته شود و اقتصاد ایران فلج شود تا مردم به میدان نیایند تا پشت نظام خالی گردد.

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: این خطی بود که برخی گروهک‌های داخلی به دشمن دادند و بر همین اساس دشمن هم جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداخت که نتیجه این شد تحریم‌های فلج‌کننده آنان به هیچ جا نرسید.

وی اضافه کرد: نتیجه این تحریم‌ها این شد که رئیس جمهور آمریکا گفت که تحریم‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و ما باید مذاکره کنیم و باید خودمان را به ایران نزدیک کنیم.

سرهنگ مظاهری یاد آور شد: فتنه سال 1388 ، سناریویی به هم پیچیده و دارای لایه‌های پنهان فراوانی است که در گذر زمان بخش‌های مختلفی از آن آشکار شده و دست‌های پنهان سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان ملت ایران در پیوند با ایادی داخلی آنان عیان خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از واقعیت‌های غیرقابل انکار فتنه ۸۸، نقش و عملکرد «سران فتنه» است که به حق در حوادث پس از انتخابات در دشمنی و عناد با نظام اسلامی و مردم و در همکاری و همراهی تام و تمام با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنه ۸۸، سنگ تمام گذاشتند و آتش فتنه‌ای را برافروختند که هزینه‌های بسیار سنگین و البته نابخشودنی را بر مردم و نظام تحمیل کرد ؛ دمیدن در شیپور تقلب، فراخوان برای اردوکشی‌های خیابانی، طرح ادعای کذب تجاوز به دستگیرشدگان اغتشاشات پس از انتخابات، تکرار شعار‌ها و خواسته‌های طرح شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا، به هرج و مرج و آشوب کشاندن خیابان‌های تهران، همدستی با گروهک‌ها و چهره‌ای ضد‌انقلاب در جریان آشوب‌های خیابانی، ارتکاب فجایع و حرمت‌شکنی‌های روز عاشورای ۸۸ تنها گوشه‌ای از خیانت‌ها و خباثت‌های سران فتنه در جریان فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری بود.

فرمانده سپاه بوکان اظهار داشت: تحقق حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات ۹۲ را می­توان واجد دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی دانست که شاید یکی از مهمترین آنها را بتوان خنثی سازی مبانی و اساس فتنه سال 88 دانست؛ زیرا پذیرش نتیجه آراء ملت به رغم تفاوت تنها ۲۶۰ هزار رأی از نصاب لازم، ادعای دروغین تقلب در انتخابات خرداد۸۸ را که توسط فتنه‌گران طرح و در واقع به اسم رمز آشوب­های آن سال تبدیل شده بود، برملا کرد.

سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری به تبعات فتنه 88 در داخل و خارج نیز اشاره کرد و گفت:قطعاً فتنه 88 خسارات مادي، معنوي و حيثیتي زيادي براي نظام و كشورمان چه در داخل و چه در سطح بين‌الملل به همراه داشته است، فتنه‌اي كه اگر انجام نمي‌شد، شيريني حضور 40 ميليوني مردم و آراي بالاي رئيس‌جمهور منتخب در آن مي‌توانست ضمن افزايش مشروعيت مردمي جمهوری اسلامی، باعث استحكام بيشتر كشور و نظام در همه زمينه‌ها، چه در داخل و چه در خارج، شود و نظام مي‌توانست به پشتوانه اين انتخابات بزرگ، در جوامع بين‌المللي از موضعي قدرتمندتر در پيگيري خواسته‌هايش، اقدام كند؛ اما اين فتنه، همانگونه که اشاره شد، ضمن اينكه ذائقه مردم و دلسوزان انقلاب را تلخ كرد، باعث تحميل خسارات زيادي اعم از سياسي، اقتصادي، مادي و معنوي براي كشورمان در داخل و خارج شد.

وی در پایان بصیرت را مرز بین عوام و خواص دانست و گفت: یکی از مهمترین مسئولیتهای خواص ،بر دوش کشیدن این امر مهم است که نگذارند مردم به سمت عوام گری پیش بروند وبه آنها بصیرت وآگاهی دهند وثانیا حمایت از حق واستمرار آن که خود را بیمه حق محوری الهی نمایند با همسونشدن با دنیا طلبی دنیا خواهان ،حکومت حق را استوار ساخته و از خطرات وانحرافات مصون دارند.

ارسال نظرات