خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی یکی از فعالان طرح شهاب است، گفت: شناسایی استعدادها از دوران دبستان و حتی قبل از آن باید شروع شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۴۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محسن شاه رضایی صبح امروز (۶ دی) در مراسم اختتامیه همایش ملی آموزش ابتدایی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند اظهار داشت: هدف از اینگونه جلسات قدرشناسی از مقام شامخ بزرگان و اهل علم این مرز و بوم است.

به گفته وی قدرشناسی از اهل علم، بخش مهم آن نقد آثار آنان است که لازمه آن تشکیل کمیسیون ها و کارگروهها در این خصوص است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد ملی نخبگان سعی در شناسایی، پرورش و توانمندسازی استعدادهای برتر کشور دارد، افزود: اخیرا بنیاد در بخش آموزش ابتدایی ورود کرده است و طرح شهاب به صورت پایه در مقطع چهارم و پنجم ابتدایی اجرا می شود که هدف از اجرای این طرح، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر از مقاطع پایین است.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: استان خراسان جنوبی یکی از فعالان در این بخش است که طرح شهاب به خوبی در آن اجرا می شود.

وی اظهارامیدواری کرد: این طرح در کشور فراگیر شود چرا که معتقدیم شناسایی استعدادها از دوران دبستان و حتی قبل از آن باید شروع شود.

شاه رضایی با بیان اینکه هدف از پاسداشت های علمی، مرور آثار بزرگان در این عرصه است، یادآور شد: مخاطبان و استعدادهای برتر می توانند در اینگونه همایش ها به عنوان نظرپرداز حضور داشته باشند.

محسن آیتی دبیر علمی همایش ملی آموزش ابتدایی نیز در این مراسم گفت:‌ در این همایش ۶۰ داور بیش از ۱۷۰۰ مقاله را داوری کردند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مقالات به چاپ رسیده است و مابقی نیز به زودی چاپ خواهد شد،‌ درخواست کرد این همایش ادامه داشته باشد تا از یافته های همایش استفاده شود.

آیتی با بیان اینکه یک سوم مقالات رسیده مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت،‌ ادامه داد: مابقی مقالات نوشته های ارزشمند معلمانی بود که از تجربه های علمی خود نوشته بودند اما چون در چارچوب همایش نبود، مورد پذیرش قرار نگرفت.

وی تقویت مهارت های نگارشی را برای عرصه تعلیم و تربیت لازم و ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها