مسؤول بسیج مهندسین شهرستان دشتی:

کارگروه معماری دغدغه عمران و آبادانی خورموج را دنبال می کند

جلسه کارگروه معماری بسیج مهندسین شهرستان دشتی با حضور اساتید، کارشناسان و کارشناسان ارشد، ایده پردازان و محققین شهرستان دشتی در سالن اجتماعات شهرداری خورموج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۱۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲




 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی؛ جلسه کارگروه معماری که با حضور اساتید، کارشناسان و کارشناسان ارشد، ایده پردازان و محققین شهرستان دشتی در سالن اجتماعات شهرداری خورموج برگزار شد.

در این جلسه که اکثر اعضا از گروه معماری بودند، مسائلی حول محور المان‌های شهری، فضاهای سبز، نماهای بصری، توجه ویژه به بافت فرسوده  مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

این کارگروه با اهدافی همچون  توجه خاص به چهره مبلمان شهری و ساماندهی ساخت و ساز بر مبنای اصول و معیارهای مهندسی معماری و شهرسازی آغاز بکار کرده است.

علی روستا مسؤول بسیج مهندسین شهرستان دشتی درباره اهداف تشکیل چنین جلسه‌ای به خبرنگار ما گفت: اعضای فعال در این گروه را شهروندان شهر تشکیل می‌دهند که سال‌هاست دغدغه‌های چگونگی عمران و آبادانی شهر را دنبال کرده‌اند و با تشکیل یک گروه فعال  و با هم اندیشی و بهره گیری از دانش و توان همگانی، حتی با جلب نظر عموم مردم بر شرکت در ارائه نظرات سازنده، به نوعی مردم سالارانه به عرصه توسعه و احیا ء چهره مهندسی شهری فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: این گروه آمده‌اند تا همه ادارات و ارگان‌های سطح شهر و همه آحاد مردم را با ساخت و ساز براساس معیارهای شهرسازی با رعایت کلیه مفاهیم زیربنایی و فرهنگی و سنتی به مدرنیته آشنا کنند و با دگرگونی چهره شهر با اهداف حرکت به سمت یکپارچه سازی چهره ساختمان‌ها و مناسبت آنها با چهره میادین و معابر و تلفیق اینها در دگرگونی و زیبا سازی مبلمان شهری، عملا بر چگونگی چهره شهری تاثیرگذار شوند.

روستا در ادامه تصریح کرد: سرلوحه مسیر حرکت گروه که همه ساخت و سازهای شهری، چه دربخش مسکن مردمی و چه در بخش ادارات و سازمانها را شامل می‌شود، به تفکیک جهت سپردن وظایف پیگیری به کارگروه‌های زیرمجموعه این گروه، بیان شده است  و قرار شد در هفته آینده بطور گسترده‌تر به طرح و بررسی و ساماندهی کارگروه ها پرداخته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار