فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) تشریح کرد/
بسیج مداحان: محمد جواد صادقی جزئیات کامل اردوی «راهیان بصیرت» با هدف معرفی و شناساندن اهداف و ابعاد فتنه 88 به جوانان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۸۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: به نقل از بسیج مداحان، اردوی «راهیان بصیرت» با هدف معرفی و شناساندن اهداف و ابعاد این فتنه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه 9 دی ویژه دانش آموزان دوره دبیرستان و دانشجویان برگزار می‌شود.

محمد جواد صادقی، مسئول برگزاری این اردو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در تشریح جزئیات این مراسم اظهار داشت: این اردو برای اولین بار در تهران و شاید در کشور برگزار می‌شود. اصلی ترین هدف این اردو شناسایی نخبگان جوان و شرح زوایای بیشتری از فتنه 88 برای آن‌ها است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) ادامه داد: علل به وجود آمدن فتنه، چگونگی و ماهیت فتنه 88، مکان‌هایی که فتنه گران به آن‌ها حمله کردند، مکان‌هایی که سران فتنه در آن به سخنرانی پرداختند و سایر موارد نیز در این اردو تبیین و بررسی می‌شود.

وی در ادامه اردوی «راهیان بصیرت» را اردویی همانند راهیان نور دانست و عنوان کرد: قصد ما این است که دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان از نزدیک با این مناطق آشنا شوند و همانند مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور با این نواحی انس بگیرند.

صادقی افزود: دو نفر از راویان این اردو حاج مجید زارعی و سرهنگ سالم هستند که در خط مقدم مقابله با فتنه گران فعالیت می‌کردند و شاهد عینی ماجرا بوده‌اند. یکی از مراکز انتخاب شده برای بازدید مسجد لولاگر است چرا که اشرار و فتنه گران زیادی در آن حضور داشتند.

مسئول برگزاری اردوی «راهیان بصیرت» بیان داشت: یکی دیگر از مناطقی که از آن بازدید می‌کنیم، خیابان سعادت آباد، محل شهادت شهید حسین غلام کبیری، است. شهید کبیری از بسیجیان جوان پایگاه مقاومت بسیج حجتیه (عج) بود که در فتنه 88 هنگام درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت رسید.

وی در تشریح سایر مناطقی که قرار است از آن‌ها بازدید شود مطرح کرد: حوزه 118 نینوا نیز از دیگر مکان‌هایی است که از آن بازدید می‌شود. بازدید از مهد کودک آوای باران که مادر و دختری در آن به شهادت رسیدند در برنامه قرار دارد و هم چنین جماران، محل تجمع  و سخنرانی سران فتنه، از مناطقی است که از آن بازدید به عمل آورده می‌شود.

صادقی اضافه کرد: اختتامیه این اردو در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌گیرد و در آن حاضران را با سیره زندگی حضرت امام (ره) آشنا می‌کنیم. در پایان نیز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، بحث ناهار و پذیرایی از شرکت کنندگان را در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) یادآور شد: شرکت در این اردو آزاد است و امیدواریم هر جوانی که در این اردو حضور پیدا می‌کند، مبلغ خوبی برای دوستان و اطرافیانش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حین اردو نیز بسته‌های فرهنگی به حاضران داده می‌شود و قصد داریم که در برگزاری بهتر این مراسم از خواهران بسیجی هم کمک بگیریم. فرماندهان پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین نیز نقش خطیری در برگزاری مطلوب‌ این اردو دارند.

این گزارش حاکی است، اردوی «راهیان بصیرت» روز سه شنبه 8 دی ماه 94 همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) از ساعت 8 صبح برگزار می‌شود. دستگاه‌های حمل و نقل نیز از شهرری، خیابان شهید غیوری، بالاتر از چهار راه خط آهن، مقابل حسینیه پیروان شهدای کربلا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات