کریمی گفت: قرآن دستورالعمل زندگی انسان هاست که در ابعاد مخلف زندگی باعث پیشرفت بشر می شود.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۷۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار غلام کریمی معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام در حاشیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: قرآن دستورالعمل زندگی ما انسان هاست و اگر بخواهیم در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و در هر جای در امورات دنیوی و اخروی پیشرفت کنیم باید به قرآن رجوع کنیم.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) ادامه داد: قرآن برنامه زندگی است و برای اینکار باید به آن نزدیک شویم و هرچه به قرآن انس پیدا کنیم دنیا و دین ما تضمینش بیشتر می شود.

وی عنوان کرد: سپاه امیرالمومنین(ع) که صد در صد نظامی و عقیدتی است، باید به آموز ه های دینی و اخلاقی توجه دارد و برنامه های اخلاقی، دینی با نشات گرفته از احادیث دینی مد نظر قرار واقع شده است.

سرهنگ غلام کریمی با اشاره به اینکه سپاه در ماه های محرم، رمضان و مناسبت های مختلف برنامه های قرآنی برگزار می شود و در طول هفته برنامه های اخلاقی و نورمبین که بحث های تفسیر، قرائت و ترتیل قرآن مد نظر است انجام می شود.

وی افزود: مسابقات قرآنی در دستور کار سپاه پاسداران قرار دارد و در سطح کارکنان و سربازان انجام می شود و اکنون سی و چهارمین مسابقات نیمه نهایی قرآن در پنج رشته مفاهیم، قرائت، ترتیل، حفظ و اذان باشرکت 60 نفر داوطلب در سطح سپاه استان برگزار شد.

غلام کریمی تصریح کرد: نفرات اول این دوره از مسابقات به مسابقات نهایی سپاه که بهمن ماه برگزارمی شود راه خواهند یافت. وی افزود : در اردیبهشت ماه سالجاری دونفر از کارکنان سپاه استان ایلام در مسابقات قرآنی  نیرو های مسلح  موفق به کسب مقام اول در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم و مقام اول رشته مفاهیم  شدند.

وی در آخر گفت: امیدواریم انس با قرآن کریم را به گونه ای در سپاه برقرار شود که رحمت قرآن کریم در تمامی صحنه های زندگیمان جاری و ساری شود.

ارسال نظرات