خبرهای داغ:
رائفی پور تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: تا چند سال گذشته سوریه یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌رفت اما با نقش ویرانگری که رسانه‌ها داشتند اکنون به ناامن‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۹۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین علی‌اکبر رائفی‌پور در همایش شبکه‌های اجتماعی که امشب در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در کنار سهل کردن ارتباط گیری و فایده‌های بی‌شماری که دارد، معایبی را نیز در خود جای داده‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه‌ها در زندگی فعلی افراد بیان کرد: در تمام دوران رسانه‌ها به انواع مختلف فعال بوده و همواره برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شده است اما اهمیت رسانه‌ها در حال حاضر به محتوای موضوعات مربوط می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه ادامه داد: این تفکر که نباید از رسانه‌ها به عنوان شیوه‌ای برای انتشار دین بهره برد چراکه ذات رسانه غیراسلامی است تفکر صحیحی نیست، زیرا در زمان پیش از انقلاب رسانه وسیله‌ای برای استکبارستیزی و ظهور انقلاب اسلامی بود.

رائفی‌پور یادآور شد: اکنون به وسیله رسانه امکان انتقال مطالب برای میلیاردها نفر فراهم شده و همچنین رسانه‌ها سبب ماندگاری مطالب از جمله مطالب تاریخی و سیاسی که برای ملت‌ها با ارزش هستند، شده است.

وی با اشاره به افرادی که پس از تماشای سریال یوسف پیامبر به دین اسلام گرویدند، خاطرنشان کرد: انتشار و تبلیغ دین به وسیله رسانه‌ها همواره پرتاثیر بوده است.

این کارشناس سیاسی با بیان اهمیت دیدگاه اولیه اضافه کرد: کشورهایی همچون انگلیس با راه اندازی شبکه اخباری bbc برای 37 کشور دنیا سعی در وارونه نشان دادن اخبار مربوط به آن کشورها را دارد.

رائفی‌پور تصریح کرد: تنها هدف شهدایی که در کشور سوریه و در جنگ با داعش جان خود را از دست دادند، حفظ آرامش هموطنانشان بوده که باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی بوده و در حفظ امنیت کشور کوشا باشیم.

وی با اشاره به مطالبی که در برخی شبکه‌های اجتماعی علیه ائمه معصومین به خصوص سرور و سالار شهیدان درج می‌شود، تشریح کرد: در دو سال اخیر بیشترین حمله به امام حسین (ع) بوده که برای کاهش روحیه استکبار ستیزی و ایثارگری جوانان این مرز و بوم است زیرا حسین (ع) الگوی جوانانی همچون شهدای اخیر در جنگ علیه داعش است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مکان‌های مختلف به اشکال گوناگون وارد عمل می‌شوند، به طور نمونه در منطقه‌هایی از کشور سعی در راه‌اندازی جنگ میان مذاهب دارند و در مکان‌های دیگر سعی در فرقه افکنی و ترویج ایران ستیزی را دارند که مردم به ویژه جوانان باید در برابر این موضوعات واکنش‌های صحیح را از خود نشان دهند.

رائفی‌پور با نشان دادن دو تصویر از یک کاریکاتوریست مطرح کرد: این کاریکاتوریست یک بار با کشیدن کاریکاتوری توهین آمیز از مردم در روزنامه ایران سبب خشم و بیرون آمدن مردم شد و نیز بار دیگر با کشیدن کاریکاتوری در سال 88 دیگر بار سبب تحریک احساسات مردم شده است که این موضوع خود نشانگر قدرت رسانه است.

وی با بیان اهمیت سری بودن برخی اطلاعات گفت: گاهی مواقع موضوعاتی نباید اعلام شود که البته این مورد در دین اسلام نیز بیان شده و دلیل آن اهمیت رایج نشدن اعمال زشت و یا ترویج ترس و دلهره در داخل کشور است که با توجه به مهارت رسانه‌های بیگانه در ترویج و وارونه انتشار دادن این اخبار باید محرمانه بودن برخی موضوعات را پذیرفت.

این کارشناس سیاسی با محکوم کردن توهین به هر قومیت و گویشی به خصوص آذری زبانان تاکید کرد: نباید در برنامه‌ها و سریال‌ها به افراد توهین شود با این حال در صورت حساسیت و ریز بینی همواره می‌توان به مواردی که رنگ و بوی توهین و یا شوخی دارد برخورد اما این نباید مبنای اعتراض و برخوردهای احساساتی شود.

رائفی‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر ملت ایران از آرمان‌های خود ذره‌ای عقب نشینی کند سیلی سختی از دشمن خواهد خورد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به عنوان یک مسلمان با هر مذهب و همچنین به عنوان یک هموطن نباید اجازه ندهیم در امنیتی که زیر سایه جمهوری اسلامی ایران فراهم شده خدشه‌ای وارد شود.

رائفی‌پور تصریح کرد: تا چند سال گذشته سوریه یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌رفت اما با نقش ویرانگری که رسانه‌ها داشتند اکنون به ناامن‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

وی تشریح کرد: در جهان کنونی لازم است علاوه بر بهره بردن از وسایل و تکنولوژی علوم مربوط به آنها را نیز فرا گرفت و به خصوص نگاه رسانه‌ای صحیحی در خود ایجاد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده هیچ مطلبی در مورد زمان ظهور امام زمان(عج) بیان نکرده‌ام و این موضوع اتهامی بیش نیست.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها