یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

افزایش نقدینگی، صعودی نمودن معوقات بانکی است

معوقه های بانکی در بخش دولتی،شبه دولتی و خصوصی فراتر از حد متعادل رفته که نقدینگی حاصله اثری مخرب بر تورم و افزایش بنگاه داری بانک ها ایجاد خواهد نمود.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۶۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

حجت اله عبد الملکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت یازدهم از منتقدین نقدینگی 490 هزار میلیاردی دولت پیشین بوده است در حالی که خود در طی دو سال و نیم بیش از 860 هزار میلیارد نقدینگی کاذب را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از نقدینگی دولت سابق به مسکن مهر اختصاص یافته بود ابراز داشت: مسکن مهر می توانست با مدیران برجسته اقتصادی رویه چشمگیری داشته باشد و عاملی جهت رونق تولید، اشتغال و مصرف مصالح تولیدی کارخانجات داخلی بود ولی روی کارآمدن دولت جدید در جهت تکمیل پروژه های پیشین نیست و هر یک مسیری جداگانه را طی می کند.

عبدالملکی با اشاره به نقدینگی که موجبات معوقات بانکی شده بیان داشت: تحول و تولید رکود یافته ، بازپرداخت تسهیلات بانکی تولیدی رقم صعودی یافته که خارج از توجیه اقتصادی برای تولید کننده داخلی است.

این اقتصاددان افزود: معوقه های بانکی در بخش دولتی،شبه دولتی و خصوصی فراتر از حد متعادل رفته که نقدینگی حاصله اثری مخرب بر تورم و افزایش بنگاه داری بانک ها ایجاد خواهد نمود.

ارسال نظرات