مدیر کل مدیریت و بحران استان چهارمحال و بختیاری از نبود منابع مالی کافی دولت برای پرداخت خسارت باغ‌داران استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۱۷۴۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ ستار فرهادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت گرامی‌داشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی برگزار شد، به خسارت باغ‌داران استان اشاره کرد و اظهار کرد: در سال جاری 29 میلیارد تومان به باغات استان خسارت وارد شده است که به دلیل نبود منابع مالی کافی تا کنون خسارات به حساب باغ‌داران واریز نشده است.

وی به خسارات شیلات‌های استان اشاره کرد و گفت: بیشتر خسارات به ماهی‌های شیلات بوده است که این مزارع پرورش ماهی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات با سود 4 درصد معرفی شده است.

مدیر کل مدیریت و بحران استان آموزش و ترویج فرهنگ عمومی در راستای شناخت و مقابله با اثرات پدیده‌های طبیعی همچون زلزله را از اولویت‌های مدیریت بحران استان در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی دانست.

ستاری با بیان اینکه 40 نوع پدیده طبعی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری باتوجه به شرایط اقلیمی خود شاهد 32 نوع از این پدیده‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر شهر و روستاهای استان چهارمحال وبختیاری در حاشیه رود است گفت: وجود روستاها در حریم رودخانه و بارش باران عوامل بوجود آمدن سیل در استان است.

ارسال نظرات