سردار نقدی در یادواره شهدای ورزشکار مازندران: شهدای ورزش از سکوی قهرمانی به بالاترین سکو در بهشت رسیدند

سردار نقدی در یادواره شهدای ورزشکار مازنداران گفت: شهدای ورزشکار ما سکوهای قهرمانی را رها کردند وبرای آرامش وآسایش دیگران از جان خود گذشتند تا به بالا ترین سکودر بهشت دست یابند.
کد خبر: ۸۶۱۱۷۲۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،نخستین یادواره شهدای ورزشکار مازندران با محوریت شهید بهرام اسد پور گلوگاهی شهید شاخص کشور در سال ۹۴ با حضو "سردار محمد رضا نقدی” رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و خانواده معظم شهدای ورزشکاراستان ومردم شهید پرورمازندران ومسئولان استان و شهرستان عصردیروز در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد.

رئیس بسیج مستضعفین کشوردراین مراسم با اشاره به اینکه شهدای کشوراز هر قشری بوده اند و جان خود را در راه خدا داده اند و هر قطره از خونشان ارزشمند است گفت: جامعه ورزش کشور 5هزار شهید ورزشکار تقدیم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

سردار محمد رضا نقدی با اشاره به جنایت های استکبار جهانی آمریکا به ویژه در کشورهای عراق ، یمن وسوریه افزود:آمریکا امروز متوصل شد به تکفیری ها وآنها را به جان مسلمانان جهان انداخت وبا تاسیس شرکت ها وجذب افراد ارازل و اوباش واستخدام افرادی که پرونده های جنایی دارند دست به جنایت می زند.

وی خاطر نشان کرد : تکفیری ها فکر می کنند خصوصیات اخلاقی و رفتاری و کشته شدن شهدای ما مانند کشته شدن آنهاست درصورتی که شهدای ما با اخلاق ، مودب، متواضع ، مسئولیت پذیر و خالص بودند که خالصانه در راه خدا قدم برداشتند و از جان و مال خانواده خود گذشتند تا در بالاترین جایگاه که خداوند وعده داده بود قرار گیرند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

رئیس بسیج مستضعفان کشور تصریح کرد : شهدای ورزشکار ما سکوهای قهرمانی را رها کردند وبرای آرامش وآسایش دیگران از جان خود گذشتند تا به بالا ترین سکودر بهشت دست یابند ما وظیفه داریم ازهر قطره از خون شهید که به وجود آورنده صدها مجاهد است دفاع کنیم واز آرمان های آنها که در وصیت نامه های آنها ذکر شده است درس بگیریم ومانند آنها از نظام پشتیبانی کنیم و ولایتمدار باشیم.

سردار نقدی با اشاره به فتنه انتخاباتی سال ۸۸ خاطر نشان کرد: برخی از افراد خود فروخته داخلی فکرمی کردند با پیوستن به دشمنان می توانند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه محکم وارد کنند اما مردم ولایتمداراجازه این کار را به آنها ندادند و با مشارکت بیش از ۸۵ درصدی درانتخابات سال ۸۸ باردیگر نقشه های خود فریفتگان داخلی را نقش بر آب کردند ونشان دادند پشتیبان امام شهدا هستند.

وی درباره ویژه گی اخلاقی شهید ورزشکار شاخص کشورنیزگفت،شهید بهرام اسد پور گلوگاهی جوانی با اخلاق ، مودب، متواضع اهل نماز و قرآن بود وحتی در زمان آسیب دیدگی نیزنمازش را ایستاده می خواند .

سردار نقدی اظهار کرد:شهید اسد پورودیگرشهدای ورزشکار می توانستند به جای حضور در جبهه در میادین بزرگ ورزشی حضور یابند و در سکوهای قهرمانی کشور و خارج از کشور قرار گیرند و در آرامش زندگی کنند اما آرامش دیگران را نیز به آرامش شخصی ترجیح دادند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم گفت، تاکنون بیش از ۶۰۰ شهید ورزشکار در مازندران شناسایی شدند وما جامعه ورزشی استان به همه شهیدان به وِیژه شهدای ورزشکار افتخار می کنیم و با برگزاری یادواره نام و یاد آنها را زنده نگه میداریم .

حبیب حسین زادگان افزود: آثاری از شهدای ورزشکار استان باقی مانده است که در حال جمع آوری وحفاظت از آنها هستیم.

رونمائی از تمبرشهید شاخص ورزشکار کشور”بهرام اسد پور گلوگاهی،رونمائی از کتاب با نام "آخرین مدال” بر اساس زندگی این پهلوان وخواندن سرود توسط دانش آموزان بسیجی وورزشکار ونیز نمایش نمادین وتجلیل از خانواده شهید شاخص کشور و شهدای اخیر مدافعان حرم از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

یادآوری می شود: شهد بهرام اسد پورگلوگاهی در تاریخ ۸آبان ۱۳۴۴ درشهرستان گلوگاه به دنیا آمد دوره ابتدایی را در مدرسه شهید زاهدی (فرخی قدیم) گلوگاه و دوره راهنمایی را درباقرالعلوم گلوگاه به پایان رساند و دوره دبیرستان را نیز در دبیرستان شهید بهشتی این شهرستان در رشته علوم تجربی درسال ۱۳۶۳ به پایان رساند.

شهید اسد پور،دوران ورزشی خودرا نیز از سال ۱۳۵۸ ودر سن ۱۴ سالگی در رشته کشتی آغاز و در سال ۱۳۶۱ مقام دوم کشتی جوانان در کاشان را کسب کرد.

او در سال ۱۳۶۲موفق شد مقام سوم آموزشگاه های کشور در لاهیجان را کسب کند و در جام بین المللی ۲۲بهمن سال ۱۳۶۳مقام دوم را بدست آورد ودرسال ۱۳۶۴نیز مقام اول نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرد.

این شهید بزرگوار پس از عضویت در باشگاه برق مازندران در سال ۱۳۶۳مقام اول آموزشگاه های مازندران ، مقام سوم در جام سید رسول حسینی مازندران و مقام اول بزرگسالان مازندران را نیز در کارنامه خود دارد.

اسد پور در ۱۵اردیبهشت ۱۳۶۴ عازم خدمت شد و آموزشی خود را در پادگان آموزشی "۰۶” لشگر ک تهران پشت سر گذاشت ویگان خدمتی او لشگر ۳۰ پیاده گرگان و محل خدمت او منطقه غرب کشور ،کردستان بانه بوده است.

وی در۲۹ فروردین ۱۳۶۶ برابر با ۱۹ شعبان ۱۴۰۷ "ه ق”در بانه کردستان دعوت حق را لبیک گفت وبه مقام رفیع شهادت نائل آمد وآخرین و با ارزش ترین مدال زندگش را که شهادت بود بدست آورد، خاطر نشان می شود خانواده اسد پور علاوه بر پسرشان بهرام عمران پسر دیگرشان را هم تقدیم نظام و انقلاب کردند روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار