خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بهار خبر داد

اختصاص 13 درصد داوطلبین مجلس شورای اسلامی استان همدان به شهرستان بهار

فرماندار شهرستان بهار گفت: 13 درصد از داوطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همدان به شهرستان بهار اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۸۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن مرادی‌پناه در جمع خبرنگاران با اشاره بر رشد 310 درصدی داوطلبین شهرستان بیان داشت: در استان همدان از 296 نفر داوطلب رقابت انتخاباتی 39 نفر از حوزه بهار و کبودراهنگ نام‌نویسی کردند که در مقایسه با دوره نهم افزایش داشته است.

وی افزود:از تعداد نام‌نویسی‌های شهرستان بهار، پنج نفر در وزارت کشور، یک نفر در خارج از کشور و مابقی در ستاد انتخابات شهرستان بهار ثبت نام خود را انجام داده‌اند.
فرماندار بهار با اشاره به تعداد داوطلبین مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان همدان از بین شهرستان‌ها رتبه اول، ملایر رتبه دوم و شهرستان بهار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: مسن ترین داوطلب نمایندگی   61سال و کم ترین آن31   سال سن دارد و اکثر داوطلبین بین سنین 31 تا 35   ساله هستند.
مرادی پناه با اشاره بر تحصیلات نام نویسان حوزه بهار و کبودراهنگ گفت: سه نفر مدرک دکتری، 29 نفر کارشناسی ارشد ، پنج نفر کارشناسی و دو نفر تحصیلات حوزوی هستند.
وی با اشاره بر نوع شغل داوطلبین گفت: از بین داوطلبین 17 نفر را کارمند و 5 نفر بازنشسته، چهار نفر مدرس دانشگاه، 6 نفر فرهنگی، چهار نفر شغل آزاد، دو نفر روحانی و یک نفر پزشک تشکیل داده است.
فرماندار بهار با اشاره بر سوابق انتخاباتی برخی داوطلبین اظهار کرد: در 7 نفر از ثبت نام کنندگان سابقه شرکت در انتخابات مشاهده می‌شود که چهار نفر آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر دیگر در انتخابات شورای شهر و روستا نام نویسی کرده بودند.
وی با بیان اینکه نام‌نویسی انتخابات به اتمام رسیده افزود: آنچه باقی است باید بستر و زمینه انتخابات را آماده کنیم و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد.
مرادی پناه بیان کرد: امیدوار هستیم که انتخابات خوبی با کمک مردم و تمام دستگاه‌های نظارتی را پیش‌رو داشته باشیم .
وی ابراز کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس که توسط مراجع چهارگانه صورت می پذیرد تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود .
فرماندار شهرستان بهار با اشاره به فضای مجازی گفت: آنچه بتواند حضور حداکثری مردم را فراهم کند ارزشمند است و فضای مجازی به عنوان یک اهرم خوب تلقی می‌شود و امیدواریم در انتخاب فرد اصلح آگاه‌سازی‌های خوبی با قرار دادن الگوهای نماینده قانونمند را در این فضا برای مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات