خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان همدان همدان خبر داد
قائم مقام کمیته امداد استان همدان همدان از آموزش 580 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان در مناطق روستایی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۵۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی نامدار اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 دوره آموزشی در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین این نهاد و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای 580 نفر از مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی برگزار شده است.

وی افزود: به علت مشکلات رفت و آمد مددجویان برای گذراندن دوره های فنی و حرفه ای در شهرها، این دوره های آموزشی با همکاری اداره فنی و حرفه در مناطق روستایی برگزار شد.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه دوره های آموزشی در رشته های خیاطی، پرورش زنبور عسل، قالیبافی و پرورش قارچ برای مددجویان بوده است، اظهار داشت: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی مبلغ 750 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان داشت: به منظور افزایش توان حرفه‌ای، ایجاد اشتغال پایدار و کسب مهارت حرفه‌ای مددجویان، این نهاد در طول سال اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین حرفه‌آموزی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه، در راستای شناخت و کسب مهارت حرفه مورد علاقه آنان می‌کند.
نامدار با تاکید به اهمیت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به مددجویان افزود: این دوره‌های آموزشی، علاوه بر مهارت آموزش، موجب جذب سریع مددجویان عزیز در بازار کار می‌شود.
وی تصریح کرد: ارائه این دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت رایگان بوده و آنان با معرفی به مراکز طرف قرارداد از کلاس‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
قائم مقام کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: این نهاد در سال گذشته، بابت برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت خود قریب به 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.
وی تأکید کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی، تحصیلی و شغلی در رسیدن به خوداتکایی مددجویان تحت حمایت از امور مهم این نهاد ارزشی و مردمی، در عرصه خدمت‌رسانی به محرومین است و ما امدادگران در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نامدارخاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت، در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات