فیات کرایسلر برای ۵۷۰ هزار دستگاه از محصولاتش فراخوان داد

شرکت فیات کرایسلر برای ۵۷۰ هزار خودروی شاسی بلند تولیدی خود به علت وجود اشکال در سیمکشی و لوله های فشار پایین آنها که امکان آتش سوزی را به وجود می آورد، فراخوان صادر کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۲۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷


به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، شرکت فیات کرایسلر اتوموبیلز اعلام کرد، برای 570 هزار خودروی شاسی بلند تولیدی خود به علت وجود اشکال در سیمکشی و لوله های فشار پایین آنها که امکان آتش سوزی را به وجود می آورد، فراخوان صادر کرده است.
فیات کرایسلر در شرایطی این فراخوان را انجام می دهد که تلاش های این شرکت برای بالا بردن ایمنی خودروهایش زیر ذره بین رگولاتورهای آمریکایی قرار دارد. اوایل ماه جاری میلادی، این شرکت موافقت کرد که 70 میلیون دلار دیگر بابت کوتاهی در گزارش دهی موارد مرگ و جرح ناشی از تصادف خودروهای این شرکت از سال 2003 تاکنون، جریمه بپردازد.
این شرکت خودروسازی ایتالیایی آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد، پس از آنکه اداره ایمنی بزرگراه ها و ترافیک آمریکا در ماه می تحقیقاتی را در مورد فراخوان های گذشته این شرکت بابت ریسک بروز آتش سوزی آغاز کرد، فیات کرایسلر 477 هزار خودروی جیپ گراند کروکی و خودروی شاسی بلند دوج دورانگو تولیدی سال های 2011 و 2012 خود را برای رفع عیب فرا می خواند.
فیات کرایسلر اعلام کرده، در 0.02 درصد از خودروهایی که در  فراخوان قبلی سرویس شده اند، مشکل داغ کردن مشاهده شده است. این شرکت گفته، اگر فرآیند فراخوان «دقیقا رعایت نشود، ممکن است این شرکت در اتهام کم کاری قرار بگیرد و احتمال خطر آتش سوزی به وجود بیاید.»
فیات کرایسلر همچنین گفته 93 هزار خودروی جیپ کامپس و شاسی بلند پاتریوت را برای بازرسی و در برخی موارد تعویض گیره فرا می خواند.
این شرکت اعلام کرده، گیره برخی از محصولاتش که در 5 ماهه نخست امسال تولید شده اند، ممکن است از جای خود در رفته باشند و این می تواند موجب به وجود آمدن خطر آتش سوزی شود.
این فراخوان ها حدود 413 هزار دستگاه خودروی شاسی بلند در آمریکا، 32 هزار دستگاه در کانادا، 16 هزار دستگاه در مکزیک و 108 هزار دستگاه در خارج از امریکای شمالی را در بر می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار