مدیر کمیته امداد آمام خمینی (ره) شهرستان ابهر:

جمع‌آوری 900 میلیون ریال کمک مردمی در مرکز نیکوکاری ابهر

میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در مدیر کمیته امداد آمام خمینی (ره) شهرستان ابهر از ابتدای فعالیت بیش از 900 میلیون ریال است.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۲۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد آمام خمینی (ره) شهرستان ابهر در جلسه مجمع عمومی مرکز نیکوکاری خاتم الانبیاء ابهر گفت: مبانی دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای امور معیشتی و اجتماعی مستضعفین قائل شده و به منظور ترغیب مسلمانان به رسیدگی به این امور خیریه، آیات و روایات بسیاری را به تبیین ضرورت و فضیلت چنین اموری اختصاص‌ داده‌ است.

محسن داودی افزود: در جامعه نبوی، مسجد، محور بسیاری از امورات اجتماعی مسلمانان، از جمله پیگیری مشکلات نیازمندان بوده و شایسته است سنت «مسجد محوری» نیز احیاء شده و روز به روز گسترش پیدا کند.

مدیر کمیته امداد آمام خمینی (ره) شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در همین راستا مراکز نیکوکاری در شهرستان تشکیل شده است، گفت: از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان است.

این مسئول ادامه داد: تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد، ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها با تأکید بر توانمندسازی آنها نیز از دیگر اهدافی است که با ایجاد مراکز نیکوکاری دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد مراکز نیکوکاری در شهرستان ابهر اضافه کرد: مهمترین هدف ایجاد این مراکز توسعه مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد حضور خیرین در فرآیند خدمت رسانی و بسترسازی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی برای کمک به نیازمندان در محل و نفوذ در تمام لایه‌های جامعه است.

داودی با اشاره به فعالیت مطلوب مرکز نیکوکاری خاتم الانبیاء ابهر تصریح کرد: تاکنون میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در این مرکز از ابتدای فعالیت بیش از 900 میلیون ریال است.

در ادامه نیز معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر نیز فعالیت مراکز را به عنوان بازوان اجرایی امداد در محل موجب ایجاد همبستگی و همدلی و افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد اعلام و ایجاد مراکز را در راستای مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری عنوان کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: هدف از فعالیت این مراکز بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های محله و سپردن کار فقرزدایی و محرومیت زدایی به مردم و ترویج روح انفاق در جامعه و از بین بردن شکاف بین خیرین و نیازمندان است.

این مسئول با اشاره به انتخاب هیئت امنای جدید این مراکز و انتخابات برگزار شده در این راستا این انتخابات را فرصتی برای افزایش مشارکت خیرین در فرآیند خدمت رسانی عنوان کرد.

گفتنی است، مرکز نیکوکاری خاتم الانبیاء ابهر از اول تیرماه سال 93 آغاز به فعالیت کرده و در این مدت به تعداد 700 نیازمند خدمات ریالی ارائه کرده و چهار شبکه نیکوکاری فعال نیز تشکیل داده است.

در پایان این جلسه انتخابات اعضای هیئت عامل انجام و سید مهدی حسینی از معتمدین محل به عنوان رئیس هیئت عامل برای مدت دوسال انتخاب شد.

ارسال نظرات