اموال گروه امیر منصور آریا به قیمت بالاتر از قیمت پایه تعیین تکلیف می‌شود/ در صورت واگذاری اموال بابک زنجانی از سوی مراجع قضایی به این سازمان آمادگی تعیین و تکلیف کردن آن را نیز داریم
کد خبر: ۸۶۱۱۵۹۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
 به گزارش بسیج،  به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، امین دلیری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از رشد 130 درصدی فروش اموال منقول و غیر منقول این سازمان خبر داد.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: میزان فروش اموال منقول در 9 ماهه سال جاری 89 درصد و اموال غیر منقول 258 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ این درحالی است که در 4 ماه ابتدای سال جاری کل فروش سازمان دچار رکود شده و به گونه‌ای که میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 59 درصد کاهش یافته بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سال 94 و در راستای کمک به چرخه اقتصاد کشور و تولید کنندگان بیش از 4 هزار و 593 میلیارد ریال کالا را که اغلب آن ها مواد اولیه تولید و دستگاه های صنعتی بوده، به صاحبانشان اعاده کرده‌ایم و جهت حفظ سلامت جامعه و حمایت از تولید کنندگان قریب به 136 میلیارد و 608 میلیون ریال کالاهای فاسد و غیر استاندارد را نیز در سراسر کشور در این مدت امحاء نمودیم.

دلیری ضمن اشاره به مشکلات زیرساختی این سازمان در زمینه تامین انبار و نگهداری کالا و همچنین کمبود نیروی انسانی گفت: با عنایت به وظایف جدیدی که بر عهده سازمان اموال تملیکی نهاده شده، جهت روان سازی و هر چه مطلوب تر انجام شدن تعیین تکلیف اموال و املاکی که در اختیار این سازمان قرار گرفت همایش دو روزه مدیران ستادی و استانی را با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در این همایش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان  ضمن تبیین سیاست ها و برنامه های کلان سازمان بر رعایت مقررات موضوعه و اخذ مجوزهای لازم و انجام صحیح فرآیند تعیین و تکلیف اموال مشمول قانون تاسیس سازمان تاکید شد.

به گفته وی،‌ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایت تلاش خود جهت تصویب آئین نمه های باقی مانده قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بعمل آورد. تبادل اطلاعات فی مابین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک به صورت برخط و الکترونیک صورت پذیرد. به منظور رصد و پیگیری رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا، ضمن تشکیل کارگروهی مشترک فی مابین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی، ارتباط و تبادل اطلاعات نیز به صورت الکترونیکی و برخط انجام می شود. به منظور تسهیل و تسریع در تعاملات دوجانبه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اموال تملیکی و سازمان ملی استاندارد تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی اصالت و سلامت کالاهای مربوط به حوزه سلامت سازمان غذا و دارو در اعلام نتایج آزمایش نمونه های اخذ شده از سازمان اموال تملیکی تسریع لازم را اعمال کنند.

دلیری امانت داری را از خصلت های کارکنان اموال تملیکی برشمرد و افزود: با توجه به شعار سازمانی ما امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت هستیم سامانه نظارتی یکپارچه ای را راه اندازی کرده‌ایم و در پی این موضوع هستیم که آن را در آینده ای نه چندان دور تقویت نماییم.

وی تعامل با دستگاه های دیگر، از بین بردن ابهامات و موازی کاری، کاهش قاچاق، صیانت از اموال مردم و دولت را از دستاوردهای دیگر این همایش خواند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پایان از تعیین و تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا به قیمت بالاتر از قیمت پایه خبر داد و گفت همچنان در تلاش هستیم سهم 27 درصدی از گروه ملی صنعتی فولاد ایران را به بانک ملی ایران که بیشترین سهام این شرکت را دارد واگذار نماییم.

وی افزود: در صورت واگذاری اموال بابک زنجانی از سوی مراجع قضایی به این سازمان آمادگی تعیین و تکلیف کردن آن را نیز داریم.

ارسال نظرات