۱۶ موافقت‌نامه حاصل سفر نخست‌وزیر هند به روسیه

در سفر ۲ روزه نخست‌وزیر هند به روسیه برای شرکت در نشست سالانه ۲ کشور ۱۶ توافقنامه به امضاء رسید.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۸۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش بسیج، به نقل از «د هیندو»، هند و روسیه 16 توافق‌نامه نامه امضاء کردند این توافق‌ها شامل ساخت هلیکوپترکامو 226 و نیز ساخت راکتورهای اتمی طراحی شده در روسیه است و نیز روسیه قبول کرده است که حمایت قوی خود را از تقاضای عضویت هند در شورای امنیت سازمان ملل متحد داشته باشد.

مفاد این توافق‌ بیشتر در زمینه راه‌آهن، انرژی خورشید، ساخت هیدروکربن‌ها خواهد بود.

نخست وزیر هند با هدف شرکت در نشست سالانه سران هند و روسیه و تقویت روابط دو جانبه، در صدر هیاتی پنجشنبه به مسکو سفر کرده بود که روز گذشته این سفر پایان یافت.

یک هیات 18 نفره از رئیسان اجرایی شرکت های بزرگ هندی مودی را در این سفر همراهی می کنند.

مودی نخست وزیر هند بعد از کنفرانس خبری با پوتین رئیس جمهور روسیه،‌ گفت: همچنین دو کشور اساس همکاری‌های آینده خود را بنا‌ نهاده‌‌اند.

نخست وزیر هند گفت:توافق بین دو دولت برای ساخت هلیکوپتر کامو 226 در هند بعنوان نخستین پروژه برای برنامه دفاعی «میک» است و روسیه مهمترین شریک دفاعی برای هند محسوب می‌شود.

وی افزود:همچنین در سایر برنامه‌های دفاعی هم پیشرفت خوبی داشتیم که این مسئله به ساخت تجهیزات دفاعی در این کشور و نیز آمادگی برای تولید تجهیزات دفاعی نسل جدید کمک خواهد کرد.

مودی همچنین گفت: همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای بین دو کشور ادامه خواهد یافت

هند و روسیه نشست دوجانبه سران را از سال 2000 به طور متناوب در دهلی نو و مسکو به منظور بررسی و تقویت روابط دو کشور در زمینه های گوناگون نظامی، تجاری و سرمایه گذاری برگزار می کنند.

پیش‌بینی شده است که دو کشور در این سفر قراردادهای نظامی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار نیز امضا کنند.

ارسال نظرات