رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: به منظور بزرگداشت مرحوم خلیل عمرانی «مکتب شعر خلیل» در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۲۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ غلامرضا منتظری در آئین بزرگداشت مرحوم خلیل عمرانی اظهار داشت: مرحوم خلیل عمرانی از شاعران بزرگ کشور بود که آثار گران‌بهایی از این شاعر به یادگار مانده است و باید تلاش شود که عمرانی و آثارش بیش از پیش معرفی شود.

وی از راه‌اندازی «مکتب شعر خلیل» در بوشهر خبر داد و افزود: سازمان بسیج هنرمندان کشور برای هر گونه همکاری و تامین منابع مالی آن آماده است و امیدواریم این مکتب با نظارت امام جمعه بوشهر آیت‌الله صفایی بوشهری محقق شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به ارزش و جایگاه ویژه هنر اشاره کرد و ادامه داد: هنر وسیله‌ای برای صعود انسان به مراتب بالاتر است و باید از هنر به خوبی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه شعر در بین دیگر عنصرهای هنری دارای لطافت و زیبایی بهتری است، اضافه کرد: قلمرو تاثیرگذاری یک شعر خوب از یک کتاب، مجلس درس خارج و یک منبر خوب بیشتر است.

منتظری به جایگاه ویژه مرحوم خلیل عمرانی در عرصه شعر اشاره کرد و افزود: اشعار و آثار به جای مانده از مرحوم عمرانی انسان‌های در بند خاک را به رهایی و رسیدن به بالا دعوت می‌کند.

در ادامه این مراسم برخی از شاعران از جمله علیرضا قزوه، علی هوشمند، غلامرضا ابراهیمی، حسین دارند و رضا اسماعیلی شعرخوانی کردند.

مرحوم خلیل عمرانی از شاعران بزرگ آئینی ایران بود که در سال ۱۳۴۳ در شهرستان دیر متولد شد و سال ۱۳۹۱ در سن ۴۱ سالگی به علت سکته مغزی درگذشت.

وی مسئولیت‌های مهمی را در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

از جمله آثار مرحوم خلیل عمرانی می‌توان به «ترنم حضور»، «دلمویه‌های بم»، «مروارید فراموش»، «ساعت به وقت شرعی دریا»، «گزیده ادبیات معاصر» و «به ساعت گل سرخ» اشاره کرد.

وی در اواخر عمر خود در حال آماده‌سازی مجموعه شعری با عنوان «بزرگراه سکوت» در حوزه دفاع مقدس بود.

ارسال نظرات