اعزام دوازده‌هزار دانشجو به عتبات؛

هرکه دارد هوس کرب‌وبلا بسم‌الله...

ثبت نام چهاردهمین دوره عتبات دانشجویی آغازشد؛ دوازده هزار دانشجو به عتبات اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۱۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی در نشست خبری چهاردهمین دوره عتبات دانشجویی که در مرکز این ستاد برگزار شد گفت: ثبت نام این دوره از اول دی ماه آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

 رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در این دوره یازده هزار و پانصد دانشجو، استاد دانشگاه و دانشگاهیان به این سفر اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام "محمدرضا فقیهی"
 گفت: اعزام چهاردهمین دوره عتبات دانشجویی از ۵ بهمن آغاز و تا پایان فروردین به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

 دانشجویان دختر مجرد نیز می‌توانند به عتبات اعزام‌ شوند.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های خاص چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات این است که علاوه بر دانشجویان متاهل، دانشجویان مجرد دختر نیز می‌توانند ثبت نام کنند و به این سفر اعزام شوند.
فقیهی افزود: قرعه کشی این دوره از عتبات در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) ۱۸ ربیع انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود در این دوره ۲۸۸ کاروان اعزام شوند که ۱۷۲ کاروان به صورت هوایی و ۱۱۵ کاروان به صورت زمینی خواهند بود.
 
وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای این دوره از اعزام دانشجویان گفت: در این دوره برنامه ریزی شده تمام دانشجویان از وام یک میلیون تومانی با سود چهار درصد که توسط بانک ملت پرداخت می‌شود استفاده کنند.
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی در ادامه افزود: امسال هم چنین چندین کاروان به روسای دانشگاه‌ها کشور اختصاص داده شده که از دو تا ۷ فروردین اعزام می‌شوند این کاروان‌ها مخصوص چند استان از جمله تهران، شیراز، تبریز، کرمان، اصفهان خواهد بود.
وی در خصوص هزینه‌های اعزام دانشجویان به عتبات گفت: در این دوره مانند دوره ویژه تخفیف ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده و دانشجویانی که به صورت زمینی اعزام می‌شوند ۸۷۰ هزار و دانشجویانی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌دهند.

 زیارت کاظمین در این دوره قطعی خواهدبود.

فقیهی در خصوص زیارت سامرا و کاظمین نیز گفت: ما تابع شرایط عراق هستیم اگر سازمان حج و زیارت اجازه دهد زیارت سامرا را خواهیم داشت اما زیارت کاظمین در این دوره قطعی خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: زمان اعزام هفت روزه خواهد بود و پرواز‌ها نیز به بغداد و نجف خواهد بود.
گفتنی است ثبت نام چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان از اول دی ماه در سایت لبیک به نشانی
www.labbayk.ir آغاز خواهد شد و تا ۷ دی ماه ادامه خواهد یافت و قرعه کشی از میان ثبت نام کنندگان نیز در ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) انجام و پس از قرعه کشی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

 

ارسال نظرات