خبرهای داغ:
با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور:

یادواره غواصان و 120 شهید در قزوین برگزار ‌شد

یادواره شهدای غواص و 120 شهید قزوین با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور قزوین برگزار ‌شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۳۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، یادواره شهدای غواص و 120 شهید، گردان‌های محمد رسول‌الله (ص)، امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) در عملیات کربلای 4، شامگاه جمعه در مسجد غدیر شهرستان قزوین برگزار ‌شد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی بیشتر قشرهای مختلف مردم با سیره شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها، تجلیل از رشادت‌های شهدا در هشت سال دفاع قدس، از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

در یادواره شهدای غواص و 120 شهید قزوین، حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه فرهنگی عمار و استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیرامون ایثار و شهادت شهدا به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، بیان کرد: آنها هنوز هم برای تداوم انقلاب اسلامی و فراگیر شدن اهداف دین اسلام در جهان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در دو جبهه فرهنگی و فیزیکی نفوذ، تلاش می‌کنند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند، گفت: با وجود اینکه تهاجمات دشمنان، جوانان ایرانی را مورد تهدید قرار می‌دهد، ولی نتوانسته است به آنها اثری بگذارد.

طائب ادامه داد: در مدت هشت سال دفاع مقدس شهدا با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در برابر دشمنان بعثی ایستادند و با نثار خونشان از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کردند و امنیت را در کشور حاکم ساختند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار افزود: در آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد که امروز جوانان ایرانی در هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین‌ خود در برابر دشمنان اسلام بایستند و شجاعانه مبارزه کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به شهدای مدافع حرم که در گروه سنی پایین هستند اشاره کرد و تصریح کرد: این شهدا برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) جهاد می‌کنند و کسانی که واقعا عاشق هستند به سوریه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه هر جوان ایرانی برای رفتن به سوریه بایستی شرایطی داشته باشد،‌ گفت: خیلی از این جوانان اصرار می‌کنند تا آنها را به سوریه بفرستیم ولی افراد خاصی به این کشور برای مبارزه می‌روند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار افزود: جوانان ایرانی با بهره‌گیری از سیره شهدا امروز حاضرند تا در فرامرزها در برابر دشمن بایستند و مبارزه کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم یکی از رزمندگان عملیات کربلای 4 به روایتگری و خاطره‌گویی پرداخت.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها