خبرهای داغ:
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خداوند اقامه نماز را از ما خواسته است، گفت: اگر نسبت به اقامه نماز بی اهمیت باشیم جامعه به گرفتاری های اجتماعی زیادی دچار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۱۱۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی محمود مظفر در اجلاس استانی نماز، وقف و مسجددر جمع مسئولان، فعالان عرصه نماز، فرهنگیان در دانشگاه پیام نور بیرجند اظهارداشت:خداوند به صورت مستقیم و غیر مستقیم 180 مرتبه به اقامه نماز در قرآن اشاره کرده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری اجلاس های نماز استانی گفت: اجلاس نماز در استان‌ها برای این است که هر سال یک بار پرونده استان در زمینه نماز باز شود.

وی با اشاره به این سوال که چرا نمازمورد هجمه وغفلت قرارگرفته است،عنوان کرد: خدواند خواندن نماز را از ما نخواسته بلکه اقامه نماز را خواسته است.

 قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اقامه نماز اثرات مثبت در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد،تاکید کرد: نماز یکی از مواردی است که اگر از آن غفلت شده واگر مرتب برای آن تذکر داده نشود مورد غفلت قرار می‌گیرد چراکه شیطان قسم یاد کرده انسان را از اطاعت کردن خداوند باز دارد.

وی از مهمترین آثار ضایع شدن نماز را گسترش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد ، بی بند وباری دانست وتاکید کرد: خراسان جنوبی جزء استان های خوب در سطح کشور است که دارای کمترین آسیب های اجتماعی را دارد.

مظفر خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاسیه گفت: برای احیا نماز باید تمرین کرده و مرتب به هم تذکر دهیم و امر به معروف کنیم تا نماز احیاشده و اثرات خود را در جامعه نشان دهد. وی با اشاره به اثرات اقامه نماز عنوان کرد: نماز بر زندگی ما دو اثر مهم که بازدارندگی و فزایندگی دارد و ابتدا کاری می‌کند که ما را نهی کرده و جلوی فحشا و منکرات را می‌گیرد.

مظفر تاکید کرد: هرچقدر شما ظرفیت داشته باشید شما را پله پله بالا می‌برد تا وقتی که در کنار خود خدا قرار می‌گیرد و تمام صفات خدا در ما متجلی شود به شرط اینکه اقامه نماز کنیم.

وی، اقامه نماز را خواندن نماز در اول وقت به جماعت و در مسجد دانست و افزود: اگر نماز اول وقت ادا شود در همه مسائل ما را رشد خواهد داد. مظفر اضافه کرد: دعوت نماز یکی از وظایف مهمی است که همه باید به خوبی آن را انجام دهیم چراکه گر بتوانیم در بخش های مختلف اقامه نماز را داشته باشیم بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

 وی، اثرات پزشکی روحی، روانی و درمان بیماری های داخلی از از جمله آثار دیگر نماز برشمرد و افزود: باید در بین جوانان و جوانان در سحرخیری و نشاط در اول صبح فرهنگ سازی شود واین وظیفه والدین و کسانی که مسئولیت در جامعه دارند می باشد.

یکی از حلقه های مقفوده ما شیوه های دعوت به نماز است

 وی، حفاظت و دائمی بودن را شرط اصلی نماز عنوان کرد و گفت: باید به فرزندان خود آموزش دهیم که نماز هم یک کار است و خواندن نماز اول وقت را به آن‌ها با اعمال خود نشان دهیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یکی از حلقه های مقفوده ما شیوه های دعوت به نماز است،تاکید کرد: باید شیوه های تخصصی را برای دعوت دیگران به نماز یاد بگیریم.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها