امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر برگزاری مجالس باشکوه حماسه 9 دی گفت : پاسداشت حماسه 9 دی از سوی مسئولین نشانه عملی تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است .
کد خبر: ۸۶۱۱۱۰۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک آغاز هفته وحدت با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص همبستگی و اتحاد بر لزوم وحدت بین مسلمانان تأکید کرد .

وی گفت : در زمان ما دشمنان به این وحدت طمع کرده اند و با حمایت از داعش و وهابیون قصد دارند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند .

امام جمعه اردکان افزود : اختلافات سیاسی نباید موجب سوء استفاده دیگران قرار گیرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه بزرگ 9 دی گفت : در سال 88 دشمنان این انقلاب به اصل نظام طمع کردند و قصد براندازی آن را داشتند و عده ای با شعار قانون بر علیه قانون قیام کردند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار داشت : بعضی ها فتنه 88 را فقط دعوای انتخاباتی می دانند که این واقعا اشتباه است چون در این قضیه همه دشمنان ما پا به میدان گذاشتند .

وی تصریح کرد : پیام حماسه 9 دی به همه دشمنان چه داخلی و چه خارجی این است که هرجا اصل نظام به خطر بیفتد مردم ما با هر سلیقه و جناحی در صحنه حضور پیدا می کنند .

امام جمعه اردکان افزود : پیام دیگر حماسه 9 دی این است که هرکس از هر گروه و جناحی بخواهد به اصل نظام و دستاوردهای گرانبهای آن چشم طمع بدوزد از ملت انقلابی و همیشه در صحنه ما سیلی محکمی خواهد خورد .

وی گفت : روز 9 دی به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد و ما از همه می خواهیم که این حماسه را گرامی بدارند و مجالس با شکوهی را برگزار کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن انتقاد از عده ای که 9 دی را متعلق به خود می دانند گفت : آنها مجالس بزرگداشت این روز را به میتینگی برای تبلیغ بر علیه جناح مخالف تبدیل می کنند که این اشتباه است .

وی اظهار داشت : خیلی ها با زبان دم از رهبری می زنند اما یکی از نمودهای اطاعت عملی از ولایت فقیه تبری جستن از فتنه 88 و پاسداشت حماسه 9 دی است .

وی افزود : پاسداشت حماسه 9 دی از سوی مسئولین ، نشانه عملی تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است .

امام جمعه اردکان گفت : ممکن است برخی از مردم و بویژه جوانان در مورد فتنه سال 88 سؤالاتی داشته باشند که می توان با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این زمینه بحث کرد .

وی اظهار داشت : حق و باطل را نمی توان بوسیله شخصیت ها و اشخاص شناخت بلکه ملاک باید حق و حقیقت باشد نه افراد .

خطیب جمعه اردکان در ادامه با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت : همه کسانی که با نیت خدمت به نظام و مردم ثبت نام کرده اند مأجورند و ما معتقدیم که تمکین کردن به قانون و نظر شورای نگهبان یکی از نشانه های نیت خالصانه کاندیداها است .

وی تصریح کرد : از همین الان اعلام می کنیم که امام جمعه در آمدن و یا نیامدن اشخاص به میدان انتخابات نقشی نداشته است و تریبون نماز جمعه و مصلی به جناح و گروه کاری ندارد چرا که هدف اصلی ما برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری و سالم است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر از مسئولین اجرایی انتخابات در شهرستان اردکان خواست تا فراجناحی عمل کنند و تحت تأثیر احساسات قرار نگیرند .

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی به بیان اهمیت علم در دین اسلام پرداخت .

امام جمعه اردکان وجود افراد بیسواد در کشور را آفت دانست و با اشاره به وجود امکانات مناسب برای سواد آموزی از این افراد خواست تا با بهره گیری از این امکانات ، نعمت سواد و علم را فرا بگیرند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با تشکر و قدردانی از صنف طلا فروشان اردکان به منظور تعطیلی بازار در شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) گفت : اردکان شهر ولایی است و امیدواریم که در آینده همه اصناف و بازاریان به این موارد اهمیت بدهند چرا که محبت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) برترین عامل زنده بودن دین در جامعه شیعه است .

امام جمعه اردکان در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به اخبار رسیده از صنایع در خصوص این که در برخی از صنایع فولادی به جای دود از کوره های آن آتش بلند می شود تصریح کرد : ترس ما این است که چند سال آینده مدارس اردکان به خاطر آلودگی هوا تعطیل بشود .

وی افزود : به برخی از این صنایع که به بهانه انتخابات بی اجازه پلمپ را باز می کنند و کارهای خلاف نظر محیط زیست و مسئولان را انجام می دهند هشدار می دهیم کاری نکنید که فیلم و عکس این آلودگی ها را برای مردم پخش کنیم و مردم را با شما روبرو کنیم چون بعضی از مسئولین اقرار می کنند که ما حریف برخی از این صنایع نمی شویم .

گرامیداشت روز ثبت احوال و تشکر از تلاش و خدمات پرسنل اداره ثبت احوال و توصیه به بهره گیری از شب های طولانی زمستان برای عبادت و راز و نیاز با خداوند از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات