تا ششمین روز از ثبت نام داوطلبان مجلس دهم، 53 نفر برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ثبت نام کرده اند که در این بین حضور دو چهره بومی اشکذر در بین ثبت نام کنندگان به چشم می خورد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۸۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی خود را از روز شنبه آغاز کرده اند و این ثبت نام تا چهارم دیماه جاری ادامه می یابد.

* از آغاز ثبت نام تاکنون110 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در استان یزد نام نویسی کرده اند که 8 نفر آنان زن هستند و همگی از حوزه یزد کاندیدا شده اند.

* از این ثبت نام کنندگان تعداد 7 نفر در حوزه انتخابیه اردکان، 22 نفر تفت، 28 نفر مهریز و 53 نفر برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ثبت نام کرده اند .

* امیرپاکزاد مقدم دبیر سابق دفتر تشکیلات تحکیم وحد، دکتر فرزاد نماینده اسبق تفت و دکتر احمد زارع پور شکذری معاون سابق دانشگاه آزاد یزد، چهار چهره اصلاح طلبی بودند که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات حضور یافتند.

* پیش از این نیز حجه الاسلام رضوی، زهرا عابدینی، غلامعلی سفید و دکتر امراللهی ازچهره های شاخص اصلاح طلبی بودند که برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در ستاد انتخابات حضور یافته بودند.

* دکتر جوکار نیز صبح روزگذشته بعد از حضور در پایگاه انقلاب و ادای احترام و نثار فاتحه بر مزار شهید صدوقی در محل فرمانداری یزد حاضر شد. وی هم اکنون نماینده مردم یزد و اشکذر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می باشد.

* شنیده شده است که علی‌اکبر اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس هشتم نیز از حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات ثبت‌نام کرده است.

وی یا نزدیکان او این خبر را که به صورت گسترده در یزد منتشر شده، رد یا تایید نکرده‌اند اما بر اساس اخبار منتشر شده از کانال‌های غیررسمی، وی در لیست اصلاح‌‌طلبان تهران قرار گرفته است.

*یکی دیگر از شایعات، انتشار خبر اقدام محمدرضا تابش برای ثبت‌نام برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران در شبکه‌های اجتماعی بود.

در این خبر آمده بود که تابش می‌خواست از تهران اقدام کند اما در لیست اصلاح‌طلبان تهران قرار نگرفت و مجبور به انتخاب مجدد حوزه انتخابیه اردکان شد.

* از شهرستان اشکذر هم تنها دو داوطلب به نام های "احمد زارع پور اشکذری" و " حجه الاسلام رضوی" برای انتخابات مجلس نام نویسی کرده اند.

* 11 نفر نیر برای رقابت یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری استان یزد هفتم اسفند ماه باهم رقابت می کنندواستان یزد دارای چهار حوزه انتخابیه شامل یزد، تفت، اردکان و مهریز است و در مجموع از این استان چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی و یک نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا می کنند.

ارسال نظرات