علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: مدیرعامل نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه تاکنون 450 میلیارد تومان تخفیف بابت عوارض های نوسازی بافت فرسوده از مالکانی که اقدام به احیاء گرفته اند دریافت نشده است، گفت: همین میزان نیز باید از سوی دولت هزینه شود تا در مسیر توسعه زیرساخت ها صرف بشود.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۸۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عبادالله فتح الهی افزود: 32 دستگاه در عرصه نوسازی بافت های فرسوده مسئولیت دارند، برای تامین تمامی سرانه های خدماتی و توسعه یکنواخت زیرساخت ها لازم است تمامی دستگاه های اجرایی متولی حضور پیدا کنند تا نوسازی بافت های فرسوده به شکل کیفی و با تامین تمامی سرانه های اجتماعی، خدماتی و رفاه عمومی انجام شود.

وی معدل سرانه پلاک های تجمیعی شهر تهران را 3 پلاک اعلام کرد و ادامه داد: افزایش سرانه پلاک های تجمیعی از 2.3 به 3 پلاک در منطقه 20 نیز به خوبی محقق شده است.

 مدیر عامل نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه طبق قانون احیاء بافت فرسوده دستگاه های متولی مکلف به نوسازی سالانه 10 درصد هستند، گفت: وضعیت نوسازی بافت فرسوده در کشور و سطح ملی با احتساب تهران، 13 درصد و بدون احتساب تهران کمتر از 10 درصد است.

فتح الهی وضعیت نوسازی بافت فرسوده در تهران را 36 درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 3 برابر میانگین ملی نوسازی بافت های فرسوده را به پیش برده ایم اما همچنان نسبت به افق برنامه جامع عقب هستیم.

وی با تقدیر از شهرداری منطقه 20 برای برپایی گردهمایی علمی در عرصه نوسازی بافت فرسوده و درگیرکردن نخبگان دانشگاهی، گفت: همزمانی برگزاری این همایش علمی در آستانه برنامه ششم را به فال نیک می گیریم چرا که این اقدام می تواند جرقه روشنی را در حوزه نوسازی بافت فرسوده روشن کند.

عبادالله فتح الهی ادامه داد: تقاضای من از نمایندگان مجلس این است که با قدرت نظارتی خود بر عملکرد 32 دستگاه متولی در نوسازی نظارت و در آستانه تدوین برنامه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه نیز ردیف بودجه ای برای نوسازی بافت های فرسوده لحاظ کنند. فتح الهی فعالیت کارگروه مدیریت شهری منطقه 20 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این کارگروه می تواند به عنوان الگو به جهت دهی دیگر مناطق شهر تهران نیز کمک کند.

ارسال نظرات