خبرگزاری بسیج: گردهمایی نخبگان و فرهیختگان حوزه نوسازی بافت فرسوده به همت شهرداری منطقه 20 و مشارکت نوسازی شهر تهران با حضور مسئولین شهری و دانشگاهی برگزار و مقاله های برتر معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۷۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ همزمان با هفته پژوهش، همایش علمی بافت فرسوده در منطقه 20 با 45 مقاله ارسالی و 70 شرکت کننده در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در 8 محور نقش مدیریت، ابعاد اجتماعی، اقتصاد، چالش ها و فرصت ها، منابع و موانع زیست محیطی، راه کارهای رویارویی با ابعاد حقوقی نوسازی بافت های فرسوده شهری برگزار و  مقاله های برتر معرفی و تقدیر شدند.

 منصور کتانباف شهردار منطقه 20 در این همایش علمی گفت: منطقه 20 دارای 137 هکتار بافت فرسوده و قدیمی است که 100 هکتار از آن جمعیت ساکن دارد و تاکنون 33 درصد از این محدوده خطرساز نوسازی و احیاء شده است.

کتانباف با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده از اولویت های مدیریت شهری است و بر اساس تدبیر شهردار تهران، شهرداری حداکثر تلاش را برای این مهم دارد، افزود: کارگروه مدیریت شهری با هدف ترویج و ترغیب شهروندان برای نوسازی بافت های فرسوده تشکیل شد تا شرایط سکونت شهروندان در شرایط بهتری قرار گیرد و در صورت بروز بحران های احتمالی کمترین تلفات حادث شود.

 مراجعه حضوری کارشناسان  به پلاک های فرسوده  

شهردار منطقه 20 مراجعه های پلاک به پلاک و آگاه سازی های چهره به چهره را از نقاط قوت این کارگروه اعلام کرد که به خوبی انجام شده است و هر پلاک فرسوده در منطقه 20 حداقل سه بار مراجعه حضوری کارشناسان را داشته است.

کتانباف با اشاره به اینکه بر اساس قانون احیاء و نوسازی بافت فرسوده علاوه بر شهرداری دیگر دستگاه ها نیز مکلف هستند، گفت: دستگاه های خدمات رسان دیگر از جمله برق، گاز، مخابرات و شرکت آبفا نیز همچون شهرداری باید از منافع خود صرف نظر کنند، امروز شهرداری بابت بافت فرسوده ریالی دریافت نمی کند در حالی که هزینه های آب و برق و ..نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی  از افزایش 60 درصدی مساحت پروانه های صادر شده در بافت فرسوده این منطقه جنوبی خبرداد و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 58 پروانه ساختمانی در محدوده بافت فرسوده با مساحتی بالغ بر 17 هزار مترمربع صادرشده است و باتوجه به پرونده های در حال اقدام پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

شهردار منطقه 20 ارائه تسهیلات و بسته های تشویقی به محدوده بافت فرسوده را از دیگر عوامل انگیزه ای برای مالکان برشمرد و خواستار مشارکت بیشتر شهروندان برای این مهم شد.

 

ارسال نظرات