به دنبال حوادث ناگوار 30آذر در دانشگاه یزد، بسیج دانشجویی، در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ظالم بودن افراد و جریان‌های موثر و ساکتین فتنه به نظام و مردم، دانشگاه را محل عقلانیت دانست.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۸۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: به دنبال حوادث ناگوار 30آذر در دانشگاه یزد، بسیج دانشجویی، در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ظالم بودن افراد و جریان‌های موثر و ساکتین فتنه به نظام و مردم، دانشگاه را محل عقلانیت دانست و عنوان‌کرد: دانشگاه محلی‌ست برای تضارب آرا، محلی برای ارائه نظرات مختلف، البته در چارچوب شرع و قانون.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت  دعوت‌نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت از هرکسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده‌است، و او به هدایت‌یافتگان داناتر است. نحل/125

مقام معظم رهبری (حفظه‌الله):
بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسی‌کار نیست، جناحی نیست... بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست...

متأسفانه در شب یلدای امسال، دانشگاه یزد شاهد اتفاقات ناخوشایندی بود. لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یزد موارد ذیل را متذکر می‌شود:

1. همه ما می‌دانیم که وقایع و اتفاقاتی که منجر به فتنه 88 شد، ظلم بزرگی به نظام، مردم و گناه نابخشودنی بوده و هست؛ لذا افراد و جریان‌های مؤثر و ساکتین از این قاعده مستثنا نبوده، نیستند و نخواهندبود.

2. نکته دوم را خطاب به مسئولین محترم دانشگاه یادآور می‌شویم که با توجه به التهابات سایر دانشگاه‌ها و آرامش نسبی دانشگاه یزد، تذکرات شفاهی و کتبی خود را از مجاری قانونی، به‌منظور جلوگیری از ایجاد تنش داده‌ایم، که انتظار می‌رفت با نگاهی واقع‌بینانه برای علاج وضع فعلی سیاسی و فرهنگی دانشگاه چاره‌ای بیاندیشند که متاسفانه اقدامات لازم صورت نگرفت.

3. همه باید به این پایبند باشیم که دانشگاه محل عقلانیت است، محلی برای تضارب آرا، محلی برای ارائه نظرات مختلف، البته در چارچوب شرع و قانون. بسیج دانشجویی دانشگاه یزد همیشه این اصل را سرلوحه کار خود قرارداده و معتقد است همه جناح‌ها و جریانات قانونی کشور باید در فضایی آرام و منطقی حرفشان را بزنند و باید اجازه دهیم تا دانشجویان با شنیدن استدلال و منطق دو طرف، فکر و راه درست را انتخاب کنند.

در پایان اعلام می‌داریم بنا به فرموده مقام معظم رهبری: "کسانی که دست‌اندرکار آشوب و بلوا در محیط‌های دانشجویی‌اند، آدم‌های سالمی نیستند؛ یا از لحاظ سیاسی ناسالمند یا از لحاظ فکری، یا وابستگی دارند یا فریب‌خورده و ساده‌لوحند." که بسیج دانشجویی به‌طور صریح و روشن از تمامی این افراد برائت می‌جوید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یزد

 

 

 

ارسال نظرات