رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یک مرکز تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها با مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در بوشهرساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۵۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱






به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ علیرضا رئیسی‌ در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر با اشاره به حمایت سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه خدمات درمانی توسط بخش خصوصی اظهار داشت: با هدف گذاری متناسب با نیازها سعی بر توسعه متوازن در استان داریم به همین منظور با هدف گذاری و استفاده حداکثری از منابع محدودمان طرح تحول نظام سلامت را با سرعت در استان بوشهر در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر استفاده از امکانات و تکنولوژی منحصر بفرد این مرکز درمانی افزود: با راه اندازی و توسعه این مرکز پزشکی هسته‌ای در استان بوشهر زمینه ایجاد توریسم هسته‌ای در حوزه خلیج فارس بوجود می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اولویت استفاده از تکنولوژی رادیوتراپی در درمان بیماری‌های سرطانی بیان کرد: با توجه به استقرار صنایع مختلف و نیروگاه اتمی بوشهر در این استان یک مرکز تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها با مساحت 2 هزار و 600 متر مربع با اعتباری افزون بر 14 میلیارد تومان در جوار این مرکز تحقیقاتی احداث می‌شود.

وی افزود: در حال حاظر مناقصه این پروژه برگزار شده و پیمانکار انتخاب شده که به‌زودی برای اجرای این پروژه تجهیز کارگاه و اجرایی می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما بیمارستانی به نام بیمارستان هسته‌ای در هیچ جای کشور نداریم تصریح کرد: سوءتفاهمی که در خصوص احداث بیمارستان هسته‌ای در تهران برای مردم استان پیش آمده را با احداث این مرکز و با نام مرکز تشخیص و درمان با تکنولوژی هسته‌ای برطرف می‌کنیم.

وی از احداث مجتمع خدماتی درمانی جدیدی در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: پروژه ساخت مجتمع فوق تخصصی درمانی و اورژانس هسته‌ای بوشهر در جوار بیمارستان موجود به‌زودی کلنگ‌زنی و ساخت آن آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر احداث و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای بوشهر را ضروری دانست و افزود: احداث و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای توسط سازمان انرژی اتمی ایران تامین اعتبار شده که عملیات اجرایی آن هم‌زمان با مجتمع تخصص و فوق تخصص بوشهر مجموعا با مساحتی به میزان 5 هزار متر مربع به‌زودی شروع می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها