خبرهای داغ:
محمدی گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ دینی از طریق آموزش و تیلبغات در رسانه ها تقویت شود، در این صورت است که می توان سد محکمی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن ایجاد نمود.
کد خبر: ۸۶۱۰۸۱۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، زهرا محمدی مدرس دانشگاه پیام نور فارس گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در اولین روز سال 93 در جوار حرم امام رضا (ع) بر اهمیت مسئله فرهنگ و لزوم توجه مسئولان به این امر تاکید کردند و حتی فرهنگ را از اقتصاد نیز مهمتر دانستند و در باب اهمیت آن فرمودند: « فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم. اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مانند هواست. اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد».

محمدی افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مسئله فرهنگ را از این جهت مهم می دانند که امروزه بیشترین سرمایه گذاری دشمنان بر روی «فرهنگ» است زیرا فرهنگ از تاثیر بسزایی در میان افراد جامعه برخوردار است و از همین رو ایشان در این زمینه فرمودند: «اگر جهت گیری ها درست نباشد به همان بلایی دچار خواهیم شد که برخی کشورها خانواده را برانداختند و شهوات را برپا داشتند. تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جاست. بخاطر همین تاثیر زیادی که فرهنگ دارد. هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینه فرهنگ، ایمان و باورهای مردم است. مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند، رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس باشند».

مدرس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به نکته مهم در سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «نباید همه آسیب های فرهنگی را متوجه بیگانگان سازیم بلکه بخش مهمی از این آسیب های فرهنگی ناشی از "کم کاری های خودمان است »، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «برخی عزم راسخ ملت را در مسائل مهم مربوط به سرنوشت کشور به هم می زنند برای مثال جای احساس عزت و اعتماد به نفس ملی، احساس حقارت ملی را به آن ها تزریق می کنند و یا جای ایمان راسخ، شبهه افکنی و بی اعتقادی، جای کار و تلاش و همت بلند، لذت جویی و شهوت رانی» را تبلیغ می کنند.

محمدی ادامه داد: در این شرایطی که الان جامعه ما با آن روبرو هست باید تلاش شود تا فرهنگ دینی و میهنی از طریق آموزش و تیلبغات در رسانه ها و بویژه در مدارس تقویت شود چرا که در این صورت است که می توان جامعه را به سلاح فرهنگی مجهز کرد و سد محکمی برای مقابله با نفوذ فرهنگی و جنگ نرم دشمن در داخل ایجاد نمود.

وی با اشاره به این صحبت رهبر انقلاب (مدظله العالی)  که فرموده اند: «دستگاه های رسمی فرهنگی کشور بایستی وظایف خود را در مقابل این ها انجام دهند. برخی وظایف وظایف ایجابی و برخی دفاعی است. هر دو باید انجام شود. اینجور نباشد که دستگاه های تبلیغاتی کشور ما چه آن ها که مربوط به دولتند مستقیم و چه آن ها که مستقیم مربوط نیستند، از هوچی گری رسانه های بیگانه یا رسانه هایی که زبان بیگانه را در کام خود دارند، از هوچیگری آن ها بهراسند. رفتارشان را با آن ها نباید تنظیم کنند»، گفت: دولت و مسئولان فرهنگی جامعه با سرمایه گذاری در جهت ترویج ارزش ها و هنجارهای بومی و استفاده از هر آنچه که می تواند به غنای فرهنگی جامعه کمک نماید می توانند مانع از نفوذ فرهنگی غرب و ایجاد ضررهای جبران ناپذیرشوند.

محمدی مهمترین راه برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن را افزایش آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به مسائل و معظلات فرهنگی دانست و تصریح نمود: بی توجهی نسبت به این امر می تواند زمینه ساز زیان های جبران ناپذیری شود و جامعه را بیش از پیش با فرهنگ ایرانی-اسلامی بیگانه سازد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها