خبرگزاری بسیج: آیت‌الله محمد محمدی ری‌‌شهری در دیدار رئیس‌ جمهور با برگزیدگان شهرری در سخنانی اظهار امیدواری کرد سفر رئیس جمهوری به این منطقه منشأ خیر و برکت فراوانی باشد.
کد خبر: ۸۶۱۰۷۳۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت‌الله محمدی ری‌شهری خطاب به دکتر روحانی گفت: بنده به چند دلیل شما و دولت‌تان را دعا می‌کنم، نخستین دلیل اینکه مسئولیت سنگینی که در این مقطع حساس به دوش گرفته‌اید، کار اجرایی و اداره کردن دولت در این مقطع که از بعضی جهات سخت‌ترین دوران پس از انقلاب است.

دومین دلیل این است که ما از سال 41 با هم دوست و رفیق صمیمی هستیم و بیش از 50 سال است که این دوستی ادامه دارد و بنده به‌دلیل دوستی دیرینه شما را بسیار دعا می‌کنم.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) موفقیت دولت، را موفقیت نظام مبتنی بر ولایت فقیه دانست و افزود: امیدوارم شما پیش خداوند متعال و خلق روسفید باشید.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه با بیان اینکه سفر شما برای گره‌گشایی مشکلات منطقه است، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه به عنوان قبله تهران بیش‌ترین نقش در پیروزی و تداوم انقلاب را داشته‌اند.

وی تأکید کرد: شهر ری بیش‌ترین شهدا و جانبازان را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در انتخابات بیش‌ترین نقش را داشته، اما متأسفانه کم‌ترین عنایت در دولت‌ها را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: خیرات زیادی از مردم جنوب به شمال تهران می رسد اما زباله‌ها و معضلات مردم شمال به جنوب تهران می‌رسد.

  ری‌شهری در تشریح مشکلات و معضلات عمده شهرستان ری خاطرنشان کرد: نخستین مشکل شهرستان ری محیط زیست است که باید کمیته بررسی تشکیل شود، زیرا این منطقه از آلوده ترین مناطق تهران است.

 وی حاشیه‌نشینی را دومین مشکل مردم این منطقه خواند و خاطرنشان کرد: وضع مردم جنوب تهران به قدری بد است که حساب ندارد و دولت‌ها بعضاً عذرهای مختلفی می‌آورند، اما کاری کنید که این مشکل و معضل حل شود.

شرمنده مردم مجاور حرم هستم

ری شهری با تأکید بر اینکه بنده 25 سال است که در خدمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی هستم گفت: با دست خالی تحولاتی در اینجا ایجاد شده است اما مجاورین در اطراف ری ناراضی هستند و احساس بلاتکلیفی می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه بافت‌های فرسوده مجاور حرم باید مورد توجه قرار بگیرد و دوست دارم تا زنده هستم ببینم این مشکلات برطرف می‌شود، تأکید کرد: ما آمدیم کاری کنیم که مشکلات حرم برطرف شود، اما مشکلات مجاوران حرم افزایش پیدا کرده است.

مجموع کتاب سیره پیامبر(ص) خاتم

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به جدیدترین اثر خود گفت: مجموعه سیره پیامبر خاتم(ص) که جمعی از پژوهشگران زحمت کشیده‌اند یکی از آثار برجسته دانشکده علوم حدیث است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و حدیث در حال حاضر چهار پژوهشکده دارد و آثار چاپ شده تاکنون 426 عنوان در بیش از 700 جلد است و 44 عنوان هم در دست پژوهش داریم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در پایان تصریح کرد: 5 هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به مجموعه کتاب سیره پیامبر اعظم بیان داشت: این مجموعه برای نخستین بار رفتار و سبک زندگی پیامبر اکرم در زمینه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و... را بررسی کرده که حاصل کار پژوهشی حدود 9 سال بنده و پژوهشگران علوم و حدیث است.

 

 

ارسال نظرات