او علنا به دانشجویان می‌گفت که باید اسلامیت نظام برداشته شود؛ حرف‌های آخوندی در شان مسئول جمهوری اسلامی نیست
کد خبر: ۸۶۱۰۶۹۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

به گزارش بسیج، مهدی زریباف اقتصاددان و رئیس مرکز مطالعات و مبانی مدل های اقتصادی در خصوص اظهارات روز گذشته موسی غنی نژاد درباره مارکسیستی دانستن قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تشخیص گرایش قانون اساسی جمهوری اسلامی به مارکسیست و یا لیبرالیسم در صلاحیت افرادی مانند غنی نژاد نیست. کسی از آقای غنی نژاد نخواسته تا نظر خود را درباره قانون اساسی بگوید.

وی افزود: قانون اساسی نتیجه نظریات کسانی است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. کسی باید درباره قانون اساسی اظهار نظر کند که اهلیت داشته باشد. اظهار نظر آقای غنی نژاد درباره قانون اساسی مثل نظریات یک دندانپزشک درباره حقوق بین الملل است!

این اقتصاددان تصریح کرد: امثال آقای آخوندی و غنی نژاد که شاید خیلی هم مطالعه ای در باب مفاهیم اسلامی نداشته اند، حق ندارند درباره قانون اساسی سخن بگویند. آقای غنی نژاد باید تعریف خود از اقتصاد کمونیستی را مشخص کند بعد تطبیق آن را با مفاهیم اقتصادی قانون اساسی اثبات کند، جوسازی کردن و ایجاد آشوب فکری در جامعه هنر نیست.

زریباف با انتقاد از اظهارات غیرکارشناسی موسی غنی نژاد در باب دفاع از لیبرالیسیم اقتصادی به نسیم گفت: آقای غنی نژاد که سی و هفت سال است نان این نظام را می خورد، چرا تا کنون درباره کمونیستی بودن قانون اساسی چیزی نگفته بود؟

وی با اشاره به سابقه غنی نژاد در بیان این گونه سخنان ساختار گرایانه تصریح کرد: آقای غنی نژاد از سال 72  از این حرفها زیاد میزند و من خودم شاهد بودم که علنا در کلاسهای درس به دانشجویان می‌گفت که تکنوکراتها باید طوری عمل کنند که اسلامیت نظام برداشته شود.

این اقتصاددان افزود: آقای غنی نژاد به دنبال روشن گری نیست و الا 35 سال وقت داشت تا درباره قانون اساسی اظهار نظر علمی کند. قانون اساسی ما چگونه براساس مفاهیم مارکسیسمی و چپگرایانه نوشته شده در حالی که حق مالکیت را به رسمیت می شناسد و رقابت پذیری در اقتصاد را پذیرفته است؟ مگر با وجود مدیران لیبرال جمهوری اسلامی که نشات گرفته از تفکرات لیبرالی وی بوده چند درصد از قانون اساسی پیاده شده است؟

زریباف با انتقاد از نوع مدیریت کشور در دهه های اخیر بیان کرد: 10 درصد هم از قانون اساسی پیاده نشده و چیزی که در حال حاضر در اقتصاد ما وجود دارد، محصول تفکرات لیبرالها و تکنوکراتهاست.

وی خطاب به غنی نژاد گفت: آقای غنی نژاد شما نگران قانون اساسی نیستید، نگران چیزهای دیگری هستید...

وجود نهادهایی چون سازمان حمایت برگرفته از تفکرات لیبرالی است

وی با بی ربط دانستن وجود نهادهایی مانند سازمان حمایت و شورای رقابت با اقتصاد سوسیالستی و مارکسیستی به نسیم گفت: وجود نهادهایی مانند سازمان حمایت و یا شورای رقابت هیچ ارتباطی به قانون اساسی ندارد. شورای رقابت یک نهاد لیبرالیستی است که در غرب هم به عنوان مهد لیبرالیسم جهان نمونه آن وجود دارد. سازمان حمایت هم برگرفته از اندیشه های لیبرالیسم است بنابراین صحبتهای آقای غنی نژاد فقط نوعی بهانه گیری بچگانه است.

این اقتصاددان به نقش غنی نژاد در دولت فعلی اشاره و عنوان کرد: امثال آقای غنی نژاد در حال حاضر نقش ایدئولوگ را در دولت بر عهده گرفته اند و دولت فعلی به دنبال هضم کردن اقتصاد کشور در نظامهای بین المللی است، اما با زیرکی، اسم این کار خود را استقلال جا می زند.

زریباف با انتقاد از اظهارات چند روز قبل عباس آخوندی گفت: آقای آخوندی هم حق ندارد سازمانی را غیر مسلمان خطاب کند، زیرا متفکر اقتصاد اسلامی نیست. کسانی باید در مورد حدود اقتصاد در اسلام صحبت کنند که صلاحیت علمی خود را اثبات کرده باشند.

وی افزود: در کشوری که رقابتی وجود ندارد و همه اقتصاد در انحصار است نظارت بر قیمتها بحث مهم و حیاتی است، زیرا در صورت عدم وجود آن جامعه به سمت آنار شیست و ظلم فاحشی خواهد رفت.

برخی از دولتمردان با مطرح کردن آزادسازی خط نفوذ دشمن در اقتصاد را دنبال می کنند

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان با طرح این گونه مباحث به دنبال فروپاشی فکری و استقلال نظام هستند و پروژه نفوذ در اقتصاد را کلید می زنند. وی در نقد حرفهای آخوندی گفت: در شان یک مسئول سیاسی جمهوری اسلامی نیست که با انگ زدن و ترور فکری، حرف خود را به کرسی بنشاند.

ارسال نظرات