خبرگزاری بسیج: مراسم ترحیم جان باختگان حادثه آتش سوزی هیات 72 تن شهدای کربلا مهاجرین افغانستان درمصلی باقرشهر برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۱۰۶۳۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مراسم ترحیم عزاداران حسینی حادثه آتش سوزی در ماه محرم با حضور سفیر افغانستان ، فرماندار ری ، امام جمعه و شهردارباقرشهر ، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهری برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امیری مسئول هیئت 72 تن شهدای کربلا مهاجرین با اشاره به اینکه  تمامی مسئولین شهری در همان ساعات اولیه حادثه حضور به موقع داشتند ، از امام جمعه باقرشهر و بخشدار کهریزک که پیگیری لازم را در خصوص این حادثه تأسف بار داشته اند  و همچنین از شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر که با کمک مالی خود بخشی از هزینه های درمانی  را جبران کرده و در کنار ما بودند  و قدر دانی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام هزینه های درمانی افراد آسیب دیده را متقبل شده است ، افزود : وزارت بهداشت کمک فراوانی در خصوص خدمات درمانی این افراد انجام داده است تا حادثه دیدگان بدون پرداخت هزینه های درمانی مداوا شوند.

  امیری با اظهار تاسف فراوان از این حادثه تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه 11 نفر جان خود را از دست دادند که 5 عضو از یک خانواده فوت شدند و فقط پدر خانواده زنده مانده و مادر بارداری که همراه با فرزندش فوت شده و همچنین مادر بارداری   که فرزندش سالم به دنیا آمده اما خودش نیز فوت شده است که این مساله غم حادثه را دوچندان می کند .

در ادامه  حجت الاسلام و المسلمین جوادی غزنوی در سخنانی گفت : امام جمعه  باقرشهر ضمن همدردی با افراد حادثه دیده اهمیت زیادی برای اتباع افغانی قائل شده اند که سبب دلگرمی خانواده های داغدار بوده وهمچنین نظام جمهوری اسلامی ایران با تدابیر خویش طعم آرامش و امنیت در این کشور را به مردم افغانستان که همیشه آواره بوده اند ، چشاند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای که تاکید بسیار بر وحدت بین شیعه و سنی دارند و اتحاد را یکی از عوامل نابودی دشمنان که به دنبال تفرقه اندازی هستند می دانند اظهار داشت : مردم افغانستان به دلیل چهل سال جنگ در کشورشان همیشه احساس خطر می کردند و امنیت نداشتند ، اما مراجع تقلید همیشه آنها را به پیروی از ولی امر مسلمین جهان سوق داده تا این اتحاد همیشه پابرجا باقی بماند .

  امام جمعه باقرشهر نیز با ابراز تأسف از حادثه ناگوار آتش سوزی هیئت عزاداران امام حسین (ع) ، مهاجرین افغانستانی را برادران دینی خواند و کمک و همدردی با آنان را یک وظیفه انسانی دانست .

گفتنی است؛ حادثه آتش سوزی در شامگاه 29 مهرماه در هیئت عزاداری مهاجرین افغانی مقیم باقرشهر به علت نشت علمک گازشهری وتجمع گازدرسقف کاذب رخ داد   که متاسفانه 11 نفر جان خود را از دست داده و  23 نفر زخمی شدند .

   

ارسال نظرات
آخرین اخبار