علی اشرف خانلری
رئیس جمهور در سفر اختصاصی به شهرستان ری:
خبرگزاری بسیج: رئیس جمهوری در سفر ویژه به شهرستان ری با حضور در مصلی بزرگ شهرستان از شکسته شدن تحریم ها در دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.
کد خبر: ۸۶۱۰۶۲۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شهرستان ری را شهری باستانی و دارای تمدن کهن دانست و خاطر نشان کرد: مردم مومن ری در روزهای سخت  در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

دکتر روحانی اضافه کرد: این سرزمین همواره تاریخ‌ساز بوده و در دوران مشروطیت محل اجتماع علما و سیاسیون بوده و در شرایط سیاسی اینجا محل تحصن بزرگان بوده که این مهم به برکت وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این شهرستان بوده است.

وی افزود: مردم شهرستان ری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رقابت‌های انتخاباتی حضوری و پررنگ داشته و همواره افتخار آفرین بوده اند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور پر شور و حماسی ملت غیور ایران  در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تاکید و اظهار امیدواری کرد: مردم در انتخابات حضور یافته و حماسه ای دیگر خلق کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی همواره در سخت‌ترین شرایط انتخابات را برگزار کردند و حتی در زمان جنگ نیز سر موقع انتخابات را به خوبی برگزار کرده است.

  لغو همه قطعنامه های ظالمانه علیه ایران

روحانی اظهار داشت: دی‌ماه امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود و زنجیرهای تحریم را شکسته و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: دشمنان در طول 12 سال گذشته به مردم ما ظلم کردند و 12 قطعنامه و در شورای امنیت و 6 قطعنامه در سازمان ملل علیه ملت ما تصویب کردند.

وی  افزود: اگر تیم مذاکره کننده توانست حرف خود را در مذاکرات به کرسی بنشاند به خاطر حمایت و حضور مردم بود. روحانی با بیان اینکه دولت مورد اعتماد مردم و رهبری است، تاکید کرد: امروز همه با وحدت راه پیروزی و توسعه کشور را هموار کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: ما در مراحل پایانی اجرای برجام هستیم و به لطف خدا با کمک مردم برجام را به فرجام خواهیم رساند و آرزوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و سران کشورهای مرتجع منطقه به گور خواهیم سپرد.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به تورم 2 و 9 دهم که از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده است، تصریح کرد: تورمی که در آغاز این دولت 45 درصد بود اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی، افزود: ما باید رکود را از پیش پا برداریم و با وجود اینکه امسال در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار داشتیم در برابر توسعه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای مرتجع که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار داده‌اند، قرار داریم.

 

   رشد 5 درصدی اقتصاد در سال آینده

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که سال 95 شاهد رشد 5 درصدی در اقتصاد کشور باشیم. وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده که در دی‌ماه تقدیم مجلس می‌شود، بودجه با رقم 267 هزار میلیارد تومان بسته می‌شود.

روحانی ادامه داد: آنچه که دشمن علیه مردم ما با عنوان فشار طراحی کرده با شکست روبه‌رو شده است و با تلاش و وحدت مردم برخلاف کشورهای دیگر منطقه، کشوری امن داریم که در آن ترور، انفجار و کشتار وجود ندارد.

 

اتکای  بودجه به نفت کاهش می‌یابد

روحانی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده اتکا به نفت کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی سال آینده کشور، پروژه‌های ناتمام به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب مردم شهرستان ری تصریح کرد: در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی در ارتباط با مشکلات شهرستان ری اتخاذ شده که یکی از  آن‌ها مشکل آب آشامیدنی مردم این منطقه است. همچنین، تصفیه‌خانه صالح‌آباد و سرخه‌حصار و واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرری تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان ری ، خاطرنشان کرد: برای تجهیز و تکمیل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری بودجه ویژه‌ای اختصاص داده ایم و این مرکز بهداشتی سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

  قسمت‌های جدید بیمارستان فیروزآبادی نیز با اختصاص 73 میلیارد تومان در اوایل سال جدید، به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: 234 کلاس درس با کمک خیرین مدرسه‌ساز به فضاهای اموزشی اضافه شده و 30 میلیارد تومان نیز در سال 95 و 96 از سوی دولت برای رفع کمبودهای آموزشی تخصیص می یابد.

وی در خصوص جاده قدیم تهران ـ قم گفت: این محور با اعتبار 44 میلیارد تومانی ترمیم و ایستگاه راه‌آهن شهرری نیز با تامین اعتبار 12 میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

سیستم نوین آبیاری در 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی با اختصاص 19.5 میلیارد تومان بهسازی می‌شود و برای تکمیل سه سالن ورزشی باقرشهر، قیامدشت و طالقانی و 2 سالن ورزشی در قلعه‌نو  نیز 12 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 اختصاص432 میلیارد تومان اعتبار در این سفر

 روحانی با اشاره به اینکه 432 میلیارد تومان اعتبار برای 12 طرح مورد نظر در این سفر اختصاص داده شده است، گفت: در این سفر به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این منطقه و همچنین وجود واحدهای صنعتی و بخش‌های بزرگ اقتصادی ، تصمیمات اتخاذ شده عملی می‌شود چرا که دولت به تمام تعهدات خود در این سفر متعهد شده است.

وی افزود: شما مردم خوب، با رفع تحریم‌های ظالمانه و با حضور فعال در بخش اقتصاد کشور شاهد حماسه بزرگ سیاسی و اقتصادی خواهید بود.

علوم قرآن و سنت پایه وحدت ما با جهان اسلام است

رئیس جمهور در دیدار با برگزیدگان شهرستان ری اظهار داشت: پایه وحدت ما با جهان اسلام علوم قرآن و سنت است.  

 

    روحانی افزود: مردم خوب، پرتلاش، انقلابی و ایثارگر شهرری همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: سوابق و دوستی من با آیت‌الله ری شهری از سال 41 آغاز شده است و ایشان همیشه در راه ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت تلاش زیادی داشته‌اند.

روحانی با بیان اینکه سیره پیامبر (ص) و دانشگاه علوم حدیث هر دو برای ما بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: پایه وحدت ما با جهان اسلام علوم قرآن و سنت است چیزی که همه ما به عنوان منبع هدایت قبول داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما با دنیای اسلام از نظر منبع قرآن و سنت در کنار هم قرار داریم، ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) در خلقت مثل و مانند ندارد حتی حضرت امیرالمومنین (ع) با آن همه عظمت فرموده «انا عبد من عبید محمد».

وی با تاکید بر اینکه پیامبر (ص) قبل از اینکه به پیامبری مبعوث شود رفتارشان الگو و عبرت‌آمیز بود، افزود: سهم قرآن و ابعاد این کتاب آسمانی واقعا مهم است و در بحث مسائل قرآن ما نسبت به اهل سنت کمی عقب‌ماندگی داریم.

 

ارسال نظرات