برترین مؤذن کشور

برای رسیدن به اذان اجرا شده در مسابقات سه سال کار کردم/ اغلب اذان‌های امسال ابداعی بود

برترین مؤدن کشور درخصوص اذانش در مسابقات گفت: برای رسیدن به این اذان سه سال وقت گذاشتم و استاد ابوالقاسمی در این راه یاری‌ام کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۵۵۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی خطیب‌فر روز گذشته مقام نخست مسابقات سراسری قرآن کریم را در رشته اذان از آن خود کرد.

خطیب‌فر  درخصوص اذانش در مسابقات گفت: حدود سه سال برای این اذان کار کردم و آن را در مقام سه‌گاه اجرا کردم، همچنین تاکنون کسی اذان سه‌گاه در مسابقات اجرا نکرده است. طی این سه سال بارها آن را کم و زیاد کردم تا به این اذان رسیدم.

وی افزود: حدود پنج سال است که به صورت تخصصی اذان می‌گویم و پیش از این هم در مسابقات اصفهان رتبه دوم و در مسابقات آبادان به مقام چهارم رسیدم. البته پیش از این سابقه حضور در مسابقات تلاوت را دارم و مقام اول و سوم مسابقات استان البرز در رشته تلاوت را هم در کارنامه داشتم.

نفر اول رشته اذان با اشاره به مشورت گرفتنش از اساتید گفت: طی سه سال تلاش برای اذان از اساتید مختلف خصوصاً استاد احمد ابوالقاسمی مشورت گرفتم.

خطیب‌فر سطح مسابقات اذان را بسیار بالا بیان کرد و گفت: اگر مسابقات امسال را با دوره‌های قبل قیاس کنیم می‌بینیم که امسال اغلب اذان‌ها ابداعی بود و اذان تقلیدی کم داشتیم. البته مسابقات در برگزاری مشکلاتی داشت و با چند ساعت تأخیر آغاز شد.

نفر اول مسابقات اذان با بیان اینکه قرآن در جامعه آنگونه که باید استفاده نمی‌شود، گفت: متأسفانه مردم ما آنگونه که باید با قرآن ارتباط ندارند و باید فعالان قرآنی با ترویج آیات الهی عموم مردم را با قرآن آشنا کنند.

ارسال نظرات