نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
تعاونگران باید یک الگوی درست به جامعه نشان دهند که در این صورت مسئولان نیز از بخش تعاون حمایت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۶۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع بانوان تعاونگر ضمن اشاره به جایگاه بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: دولت‌ها در دهه‌های گذشته به وظایف خود در قبال بخش تعاون به درستی عمل نکرده‌اند.

محمد اسماعیلی افزود: بر همین اساس تعاونگران باید یک الگوی درست به جامعه نشان دهند که در این صورت مسئولان نیز از بخش تعاون حمایت خواهند کرد

وی خاطر نشان کرد: همه باید در ترویج فعالیت بخش تعاونی و رسیدن آن به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.

در ادامه نیز مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان تعاونگر فعال استان زنجان گفت: تعاون از گذشته مورد توجه بوده و شرکت‌های تعاونی مهم‌ترین بازوی اجرایی کشور محسوب می‌شوند.

ماهرخ بلوری با ارائه پیشنهاداتی به منظور فعالیت کمیسیون تخصصی بانوان افزود: ترویج فرهنگ تعاون بین زنان و توسعه مدیریت و توانمندی‌های بانوان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر شبکه سازی بین تعاونی‌ها، تامین مشوق‌های مالی، توسعه بازارهای تعاونی و تقویت برند را از دیگر اهداف فعالیت کمیسیون تخصصی بانوان عنوان کرد و گفت: در این زمینه امور بانوان استانداری آماده انجام همکاری‌های لازم است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه ما به دنبال بازارچه‌های شغلی در شهرستان‌های استان هستیم، گفت: با این هدف بانوان می‌توانند، تولیدات خود را در آن بازارچه‌ها به فروش برسانند.

این مسئول با اشاره به برخی از مشکلات اتحادیه‌های بانوان اضافه کرد: کنترل و نظارت بر عملکرد بانوان، ایجاد خطوط ارتباطی جداگانه و تامین تسهیلات با نرخ کمتر، تشکیل اتحادیه‌های مشاغل خانگی، رتبه بندی و عدم پرداخت مالیات‌های سنگین، نبود امکانات برای بسته بندی مناسب محصولات و نبود انبارهای سرد برای نگه داشتن محصولات در زمینه کشاورزی از جمله مشکلاتی است که تعاونی‌ها در این بخش دارند.

این مسئول در پایان با ارائه پیشنهاداتی به منظور موفقیت هرچه بهتر تعاونی‌های بانوان تصریح کرد: برای موفقیت این کمیسیون باید با برنامه پیش رفت یا راهکار ارائه کرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خاطر نشان کرد: باید واقع بینانه تصمیم گیری شود، چرا که در این صورت کمیسیون بانوان استان زنجان را به یک الگوی موفق برای سایر استان‌ها تبدیل خواهد کرد.

ارسال نظرات