مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر:
182 خانوار مددجو در شهرستان ابهر به همت کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر توانمندسازی شد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۶۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر گفت: ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.

محسن داودی افزود: شرایط ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی پرداخت وام به صورت قرض‌الحسنه بلند مدت است.

وی تصریح کرد: افراد تحت حمایت متقاضی وام خودکفایی با حضور در دوره‌های آموزشی و کسب مدرک شرایط لازم را برای دریافت وام پیدا می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر با بیان اینکه طرح‌ها و فعالیت‌هایی که برای خودکفایی مددجویان مورد حمایت توسط این نهاد انجام می‌گیرد یکی از اصولی‌ترین و شایسته‌ترین ‌خدمات است، تصریح کرد: شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آنها از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام می‌شود.

این مسئول همچنین از رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان و کنترل کیفیت محصولات تولیدی آنان خبر داد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان نیز از دیگر اقداماتی است که کمیته امداد در راستای توانمند سازی مددجویان انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: کاریابی برای مددجویان آماده به کار و ایجاد زمینههای لازم برای جذب مددجویان آموزشدیده در بازار کار، پرداخت وام‌های خودکفایی، تهیه و واگذاری مواد اولیه و وسیله کار و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان مستعد از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در زمینه ارائه خدمات اشتغال است.

داودی افزود: تهیه مقدمات لازم برای خودکفایی جمعی و گروهی‌، از طریق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و پشتیبانی فنی و تدارکاتی از مددجویان کارآفرین نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در نتیجه خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد 182 خانوار مددجو توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند، گفت: در طول اجرای این طرح‌ها خدمات آموزشی نیز به مددجویان ارائه شده است.

ارسال نظرات