در مراسمی از پژوهشگران، مخترعین، مدیران شرکت های دانش بنیان و مستقر در مرکز رشد، دبیران انجمن های علمی دانشجویی، دبیران همایش های برگزار شده سال 94 ، مخترعین و پژوهشگران جوان و استادان راهنمای برتر تحصیلات تکمیلی با اهدای تندیس قدردانی شد.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۲۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در چهارمحال وبختیاری؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد و کارآیی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رتبه‌بندی پایگاه‌های استنادی Scopus  و Web of  Science  در اغلب رشته‌ها به جز پزشکی حائز رتبه اول کشوری در چند سال اخیر شده است.

عبدالله قاسمی پیربلوطی با تاکید بر لزوم تسریع در روند توسعه علمی کشور از طریق دانشگاه‌ها افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری که روند تولید علم در چند سال اخیر از سرعت رشد قابل قبولی برخوردار نیست به اهمیت تولید علم و تأکید به اعضای هیأت علمی و پژوهشگران با تکیه به توسعه تحصیلات تکمیلی و کسب جایگاه اول در تولید در افق 1404 پرداخت.

قاسمی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های استنادی پایگاه‌های معتبر دنیا و رتبه‌بندی‌های ملی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بر اساس شاخص‌های مختلف در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران رتبه قابل قبول و جزو 15 دانشگاه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز با ارائه گزارش فعالیت پژوهشی سال گذشته افزود: سه مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه مصوب شده و دو مرکز دیگر نیز در حال تصویب می‌باشد.

شهرام مشهدی‌زاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق شد تنها با 250 میلیون تومان هزینه شرکت دانش‌بنیانی را در زمینه لبنیات فعال کند این در حالی است که در جاهای دیگر برای چنین شرکتی حدود 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی دانشگاه‌های کارآفرین  را دانشگاه‌هایی دانست که غیر از شهریه درآمدهای دیگری نیز داشته باشند و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این زمینه موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج در پایان این مراسم از 46 پژوهشگر برتر در بخش استادان و دانشجویان تجلیل شد.

ارسال نظرات