رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، فرصت خوبی برای آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی از این شجره طیبه است.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۲۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

حجت‌الاسلام نادر یوسفی مطلق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهارکرد: از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است، طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (رحمةالله علیه) در سال ۵۹ آغاز شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌ اشرفیه افزود: منظور از وحدت در هدف در جهت رسالت حوزه و دانشگاه برای نیل به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و اعتلای کشور و فرهنگ و جامعه است.

حجت‌الاسلام یوسفی مطلق یادآور شد: بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت‌اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحم الله برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند گفت: نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است و دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشه‌های علمی بوده است و رسالت بلند آنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام یوسفی با تاکید اینکه امروز مهمترین مساله در جامعه مسئله وحدت است، خاطرنشان کرد: ما باید با حفظ اصول اسلامی و آرمان‌های نظام و امام در سایه سار رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی به سوی تعالی و پیشرفت حرکت کنیم و همه کمک کنند که حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی و بصیرت حرکت کند.

ارسال نظرات