خبرگزاری بسیج: روزانه نزدیک به دومیلیون مترمکعب گاز طبیعی در 154جایگاه CNG در آذربایجان شرقی توزیع می شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۱۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: جایگاه‌های CNG عرضه کننده گاز در استان به این ترتیب 35 تا ۴۰ درصد سبد مصرف انرژی خودرو‌ها را در آذربایجان شرقی گاز طبیعی تشکیل می‌دهد.

ولی اله دینی در خصوص تعداد جایگاه های CNG آذربایجان شرقی افزود: در آذربايجان شرقي 154 جایگاه CNG راه اندازی شده است که از این تعداد 108 جایگاه در شهرستان های استان و 46 جایگاه در تبریز قرار گرفته اند.

وی با بیان مزایای زیست محیطی گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت های فسیلی اظهار کرد: میزان انتشار انواع آلاینده های خودروهای گازسوز به مراتب نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی کمتر بوده که از جمله مزیت های مهم استفاده از گاز طبیعی در خودروها به شمار می رود.

دینی ادامه داد: همچنین پایین بودن قیمت گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت ها یکی دیگر از شاخص های مهم استفاده از این سوخت پاک و ایمن در خودرو ها می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی در چرخه حمل و نقل درون شهری و برون شهری استان گفت: شرکت گاز استان با تأمین مستمر و پایدار و حفظ فشار مناسب جریان گاز جایگاه ها تأمین 35 تا ۴۰ درصد مصرف سبد سوخت خودروهای استان را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها