با پیگیری های نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی با وزارت بهداشت، دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن به بیمارستان شهدا دهلران اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۴۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج; دکتر علی محمد احمدی- نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی- در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: توجه به زیرساخت های مختلف شهرستان دهلران در حوزه های مختلف به ویژه در بخش راه و بهداشت و درمان با توجه به قرار داشتن این شهرستان در مسیر رشد و توسعه از اولویت های اصلی کاری می باشد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته با وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته تفاهم نامه چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک بین این دو وزارتخانه به امضا رسید، افزود: محور دهلران به اندیمشک بعنوان یک مسیر استراتژیک که در واقع نقطه اتصال غرب به جنوب کشور می باشد یک مسیر پرتردد و ترافیکی می باشد که تاپایان سال جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان شهرستان دهلران تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن این شهرستان در مسیر تردد زائرین عتبات عالیات به کشور عراق، استقرار شرکت های عمرانی و نفتی متعدد، بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و جمعیت بومی این شهرستان توجه به خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی بیمارستانی از ضروریات می باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت و همچنین رسیدگی بیشتر به مناطق محروم عنوان کرد: در طی 3 سال گذشته طی پیگیری های مستمر با وزارت بهداشت درخصوص اختصاص یک دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن به شهرستان دهلران ولی به خاطر مشکلات ناشی از تحریم که دستگاه های سی تی اسکن نیز شامل اقلام تحریمی بودند، این مهم میسر نشد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علی رغم واردات محدود دستگاه سی تی اسکن به کشور، طی پیگیری های مستمر و با دستور وزیر بهداشت یک دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن با توجه به فاصله از مرکز شهرستان دهلران تا مرکز استان، جمعیت انسانی و تعداد تخت های بیشتر بیمارستان شهدا دهلران، به این شهرستان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که مردم نباید دغدغه بیماری و تأمین هزینه های درمانی خود را داشته باشند، با اختصاص دستگاه سی تی اسکن به شهرستان دهلران دیگر نیازی نیست شهروندان دهلرانی برای امورات درمانی خود به استان های همجوار مراجعه کنند که علاوه بر رنج سفر، هزینه های اقامت و سایرهزینه های جانبی را پرداخت کنند.

دکتر احمدی اضافه کرد: هزینه خرید این دستگاه به مبلغ 50 میلیارد ریال و هزینه حمل آن (4 میلیارد ریال) به شهرستان با پیگیری های صورت گرفته با وزارت بهداشت توسط وزیر یهداشت و درمان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات پایه درمانی، از طریق وزارت بهداشت دو دستگاه آمبولانس پیشرفته و مجهز، به شهرستان دهلران اختصاص یافت که یک دستگاه به شهر دهلران و یک دستگاه دیگر نیز به بخش زرین آباد و میمه اختصاص داده شد.

ارسال نظرات