خبرگزاری بسیج: خانواده های مثبت فضایی آکنده از صمیمیت، صداقت و بالندگی دارند، در این خانواده ها نه مرد سالاری، نه زن سالاری و نه فرزند سالاری بلکه حق سالاری حاکم است و خانواده از نیازهای هم آگاهند و سعی در ارضای نیازهای یکدیگر دارند.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۳۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  دکتر علیرضا حسینی، استادیار دانشگاه و مریم رضایی، کارشناس ارشد مطالعات زبان، خانواده مثبت را خانواده ای می دانند که دارای مدیریت، قوانین، ارتباطات متقابل و کارکردهای مختلف باشد.

حسینی و رضایی، ویژگی های خانواده مثبت را تفاهم زوجین، مدیریت اقتصادی خانوده ، کاهش خشم در خانواده ، تکریم شخصیت همسر، پوشاندن عیوب همسر، فراهم کردن خانه ای پر مهر و محبت، ارتباط با خانواده همسر و تربیت فرزندان شایسته می دانند.

 این استادان در تشریح ویژگی های خانواده مثبت می گویند:- تفاهم زوجین: شناخت همسر و درک تفاوت ها همسران را به تفاهم می کشاند. سخن گفتن موثر در مورد تفاوت ها و مقاومت نکردن، شما را از دام کنایه و تعبیر مردانه، یا زنانه کلمات نجات می دهد و در مواردی که می دانید شما اشتباه کرده اید عذر خواهی کنید. من به شما قول خواهم داد که همسرتان پر رو نمی شود! و فکر کردن به انگیزه های ازدواج با همسرتان آرامشی خاص به شما می دهد چون مجبورید نقاط مثبت او را بر شمرید و در مورد نقاط منفی و آزار دهنده او، که شما را به بن بست رسانده است به باورهای مطلوب پناه ببرید."باورهای مطلوب" یعنی این که باید در خود اندیشید و به حقایق توجه کرد. شناسایی توانایی و ناتوانایی های خود ما را به این واقعیت رهنمون می کند که انسان کامل وجود ندارد و از رویا ما را به واقعیت زندگیمان می کشاند و باعث می شود تصویر روشن و واضح از همسرمان داشته باشیم نه تصویر همسری که در عالم واقع وجود ندارد و فقط در آسمان ذهن ما پیدا می شود، واقعیت را بپذیرید و از آن فرار نکنید. وقتی همسرتان را آن گونه که هست بپذیرید تغییر می کند در غیر این صورت اوضاع روز به روز وخیم تر می شود.

ارسال نظرات